Het is nu 16 okt 2018, 07:35

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 16 jan 2009, 21:47 

Aankomende voorjaar zal mijn website uitgerust worden met een Stormtracker van Boltek. Deze zal tevens geintregeerd worden in Weather Display en Weather Display Live. De software die ik voor de boltek ga draaien is NexStorm. Zullen jullie ongetwijfeld wel kennen.

Wel mooi dat dat ik WD en Nexstorm met elkaar kan combineren. Zodra ik de spullen binnen heb laat ik nog wel het een en andere zien.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 18 jan 2009, 18:38 
Site Admin

Meld je station dan wel even aan bij Astrogenic (kan via mij), dan nemen we je op in de grote tracker :-)

Herman
p.s. Welkom!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 31 jan 2009, 18:52 

Ja, dat doe ik t.z.t. wel even. De pci-kaart moet nog binnenkomen. Wacht al 2 weken. De software (Nexstorm) draait al reeds op internet en onder weatherdisplay. http://www.oxize.nl/StormVue.html.

Moet alleen nog een locatie vinden voor de antenne. Dacht zelf op zolder. Daar zitten alleen houten platen met daarboven dakpannen. Mocht ik daar teveel straling hebben dan plaats ik hem wel buiten ergens.

Kan iemand trouwens uitdokteren hoeveel graden true north tegenover magnetisch noorden zit? Volgens mij was dit een aantal graden. Wil graag weten hoeveel graden naar links of naar rechts, want dan kan ik dit instellen op mijn compas.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 01 feb 2009, 11:38 
Site Admin

Get creative! http://www.wikihow.com/Find-True-North-Without-a-Compass

Succes!

Herman

Profiel  

BerichtGeplaatst: 02 feb 2009, 10:01 

Bij mij werkt hij prima op zolder, heb hem denk ik een centimeter of 50 onder de nok, tegen de muur waar geen buren aanvast zitten :).

Vrijwel geen noises (vonkjes van hand naar deurklink pikt hij wel op).

Misschien ook interessant:

http://www.supercell.nl/discharge/

Mijn programma dat de Nexstorm archieven analyseert en er wat statistieken van maakt.

Daniel

Profiel  

BerichtGeplaatst: 02 feb 2009, 19:26 

Ja, ik hoop het dat het op zolder kan. Heb even paar foto's gemaakt.

Op foto 1 moet de utp-kabel vanuit het trapgat omhoog komen en door dat gat waar die stroomkabels ook zich bevinden. Er staat alleen stroom op als de verlichting aan is. Ik hoop dat dit niet teveel problemen geeft kwa straling. Komt bijna nietmand op deze zolder. Is alleen voor opslag van oud pruttel.

Afbeelding

Eenmaal uit de muur moet hij langs deze steunbalk verder naar achteren.
Afbeelding

De bevestiging moet ergens op de achterste muur komen. Let niet op de rotzooi. Deze moet ik nog opruimen ;)
Afbeelding

Mocht ik toch onverwacht problemen krijgen door die stroomkabels, dan heb ik als enigste optie om de stormtracker antenne buiten te hangen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 02 feb 2009, 22:13 

Stroomkabels geven een wisselend magnetisch veld volgens een sinusfunctie.
Als er veel stroom door die kabels gaat of wanneer het een driefasig netwerk is (lijkt me beiden sterk) dan geeft het ruis en een onnauwkeuriger meting tot gevolg. Indien de kabels alleen maar "hangen" en nauwelijks tot geen stroom verzetten is de invloed ervan te verwaarlozen.

Ik zou me meer zorgen maken over de verlichting. Wat zien we daar? Een ouderwetse TL-buis-module. O gruwel! :shock:
Een gasontladingslamp zoals een TL-buis gebruikt bij het starten een bobine-achtige smoorspoel die niet minder dan 30.000 volt genereert, en dat via een startermodule pulsgewijs door de buis heen ramt. Het opstarten van een TL-buis is niets anders dan tussen twee spiralen op de uiteinden van de buis het interne gas zo'n opdonder te geven dat de doorslagapanning wordt bereikt. Dat starten is een proces waar je niet te licht over moet denken: het geeft zoveel straling af dat je radio het op de AM duidelijk kan vernemen (zelfs als deze op een andere groep zit) en het ijle plasma in een werkende TL-buis heeft een temperatuur van 11.000˚C, dus ook wanneer ie draait ben je er nog niet vanaf.

Reken er maar op dat je bij het opstarten van de TL-buis terwijl je apparatuur op een metertje afstand draait de valse melding van een MCS From Hell zal geven. :roll:

De TL-buis gewoon uitlaten zal inderdaad de enige, verplichte oplossing zijn op dagen dat je de onweerdetector nodig hebt.
Of je moet het geval vervangen door een gloeilamp (kan nog maar tot 2012 :evil: ), of een LED-lamp.
Een spaarlamp kan ook, maar die is niets anders dan een light-versie van een opgerolde TL-buis, dus die zal hetzelfde ongemak in sterk afgezwakte vorm laten zien.

Laatst bijgewerkt door Hans Nienhuis op 02 feb 2009, 22:18, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 02 feb 2009, 22:14 
Site Admin

Neem geen UTP maar STP, dan heb je zeker minder problemen. UTP langs stroomkabels is GEEN goed idee.
STP = Shielded Twistet Pair, dus afgeschermd.

Herman

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 feb 2009, 18:41 

ja daar dacht ik zelf ook al aan herman.

Maar ik zit nu nog met een veel groter probleem. Ik heb vandaag de stormtracker per post ontvangen.

Nu wou ik hem vandaag in mijn HP Proliant ML-330 (G3) Xeon server zetten en tot mijn verbazing zie ik dat ze in deze server andere pci-sloten gebruiken. Tja wat nu. Ben zwaar teleurgesteld. Alle pci-kaarten die ik hier heb. Of het nu videokaarten, netwerkaarten zijn ze hebben allemaal zo'n 2de gleuf.

Afbeelding

Ik heb hem nu zolang in mijn gaming systeem gezet, maar dat is eigenlijk niet de bedoeling. Man, wat baal ik hiervan zeg. :cry: :cry: :cry:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 feb 2009, 19:49 

Ik weet niet of je dit al weet en/of je so-wie-so hier iets aan hebt:

http://www.tomshardware.co.uk/forum/page-197632_10_0.html

Ik hoop dat je je spul naar wens aan de gang krijgt!

vriendelijke groet, Hans

Profiel  

Berichttitel: uh oh
BerichtGeplaatst: 03 feb 2009, 19:53 

uh oh,

dat zeg ik nou wel, maar als de server PCI Express heeft gaat het dus niet werken ben ik bang ... :cry:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 feb 2009, 20:17 

Het probleem is dat mijn Xeon Server PCI-X(64bit) sloten gebruikt. De stormtracker is een 32bits kaart. De 64-bits sloten zijn wel backwards compatible met 32bits, maar dan moeten er wel 2 sleuven in zitten. Helaas heeft die PCI kaart van Boltek dat niet.

Ik heb hun al een mailtje gestuurd naar boltek of ze ook 64bits pci-x kaarten hebben, maar ik denk het niet. Ik heb ook al rond gekeken naar Risers (converters) gekeken, maar die zijn er niet voor het merk HP. Andere merken risers durf ik niet te proberen.

Vanweek maar eens rondsnuffelen of er nog een oude xeon server op de zaak ligt met gewone 32bits pci sloten.

Tot zolang moet ik maar in me eigen systeem. Die heeft wel 32bits sloten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 04 feb 2009, 09:08 

Het probleem is zo te zien niet zo zeer de 32 vs 64 bits sloten, maar de Boltek kaart die alleen de achterste uitsparing heeft. Dit markeert de kaart als een PCI 5V kaart. Het PCIX slot op de foto is een 64 bits 3.3V slot.

Alle andere PCI kaarten die je hebt met 2 uitsparingen werken zowel op 3.3 als 5 volt, alleen de boltek schijnt dus specifiek 5 volt nodig te hebben

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: 04 feb 2009, 21:17 

Vandaag toevallig een server migratie van een klant gehad. Deze had een nog een oude Intel Winterpark server(3ghz, 4gb mem) staan. Deze is door ons afgevoerd, want de klant wou um niet afvoeren. Kwam wel heel goed uit.

Mijn oude wd raptor erin gedrukt en een schone installatie van Windows Server 2003 geinstalleerd. Alle weersoftware weer overgezet van mijn Proliant naar de Winterpark. Boltek erin, nexstorm geïnstalleerd. Kaartje even getest of hij reageert. Dit werkt ook.

Nu komende weken is een definitieve plek zoeken. Hangt nu zolang in me slaapkamer. Hou jullie wel op de hoogte wanneer ie online is. 8)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 04 feb 2009, 22:37 

hmmz, eind goed al goed! Succes ermee.

Mooie duidelijke (kan niet duidelijker lijkt me) afbeeldingen trouwens Daniël. De ontbrekende uitkeping als 5v indicatie stond ook in dat Tom's hardware topic.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur