Het is nu 20 jan 2018, 00:26

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 26 jan 2009, 15:06 

Vanuit de grabbelton maar even hier voortzetten.

Uit het topic in de grabbelton is het volgende naar voren gekomen:

- er is behoefte aan een chasers meeting
- deze moet voor het echte chase seizoen plaats vinden

Gezien het seizoen (niet te laat) en de organisatietijd (niet te snel) zal het dus het handigst zijn om dit in maart te doen en dan natuurlijk op een zaterdag of zondag, de opties:

- Zo 1
- Za 7
- Zo 8
- Za 14
- Zo 15
- Za 21
- Zo 22
- Za 28
- Zo 29

De lokatie:

- liefst centraal,
- mogelijkheid voor presentaties (minstens een beamer met scherm),
- goedkoop

Ik ga in elk geval naar de mogelijkheden bij de sterrenwacht in Lattrop vragen (presentatie ruimte aanwezig, eens kijken wat ik met de prijs kan doen, weerzaal aanwezig, maar niet centraal)

Concrete vragen:

- Wie komt er als hij/zij kan?
- Voorkeur voor Zaterdag of Zondag?
- Wie wil er waarover een praatje houden?
- Wie heeft er alternatieve lokaties?
- Wordt het een chaser bijeenkomst of een Skywarn bijeenkomst?

Daniel

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26 jan 2009, 17:21 

Goed idee Daniel,

- Wie komt er als hij/zij kan? Ik + vader als die wil rijden :wink:
- Voorkeur voor Zaterdag of Zondag? Zaterdag en/of Zondag
- Wie wil er waarover een praatje houden? eh... :roll: iemand suggesties?!
- Wie heeft er alternatieve lokaties? 't Trefpunt (voortuizen)
- Wordt het een chaser bijeenkomst of een Skywarn bijeenkomst? Wel als het op Het Skywarn forum wordt gepost zullen veel andere chasers het niet weten 8)

nou dat was het wel denk :D

grZ jeroen

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26 jan 2009, 18:42 

Zeer interresant, ik kom deze week met respons.
betreft dat praatje maken, kan ik wel de hele avond vullen, maar met dat limburgs accent zullen weinigen me verstaan.
als ik met echte hollanders praat krijg ik altijd van die reacties van he? wat? komt u uit antwerpen :P

je hoort van me!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26 jan 2009, 18:46 
Site Admin

Zat/zon maakt mij niet uit, en als er iemand een praatje moet houden dan zal ik dat wel zijn :-)

Herman

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26 jan 2009, 18:51 

Piet Berger schreef:
betreft dat praatje maken, kan ik wel de hele avond vullen, maar met dat limburgs accent zullen weinigen me verstaan.

:D vertoon dia's met een vertaling? (sorry Piet, ik kon het niet laten...). Van de andere kant "het is een kwestie van geduld voordat heel Nederland Limburgs l*lt"!

Ik kom nog met een uitgebreide reactie (zeg maar: inclusief geloofsbelijdenis en alles) op dit topic.

grtz - Hans

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26 jan 2009, 20:44 

Wat de praatjes betreft... ik heb in oktober nog een presentatie gegeven over de reis naar Amerika, die wil ik met alle plezier herhalen/uitdiepen.

Misschien is de volgende insteek het beste: bijeenkomst voor/door chasers met in elk geval een Skywarn presentatie.

Daniel

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27 jan 2009, 00:50 

- Wie komt er als hij/zij kan? :: Ik!
- Voorkeur voor Zaterdag of Zondag? :: Maakt me niet veel uit, zondag dan maar?
- Wie wil er waarover een praatje houden? :: Heb momenteel geen tijd om iets echt goed voor te bereiden maar wil wel 'ooit iets' doen.
- Wie heeft er alternatieve lokaties? :: Als de groep klein blijft (zie vraag hieronder) zeg max 16 tot 18 pers kan het zonodig ook bij mij in huis (12km onder Den Bosch).
- Wordt het een chaser bijeenkomst of een Skywarn bijeenkomst? :: Ik vind een Skywarn bijeenkomst meer 'nodig'.

Nou heb ik lang zitten nadenken over hoe e.e.a. te motiveren maar dat zou een veel te grote hoeveelheid tekst opleveren, ik ga dus maar proberen het zo kort en bondig mogelijk te zeggen:

Skywarn NL moet van de grond komen omdat het belang van een dergelijk herkenbare organisatie met ook nog eens gecertificeerde spotters veel te groot is voor heel chasend NL (binnen of buiten Skywarn). En dat op een flink aantal manieren. En daarnaast natuurlijk nog eens het potentiele maatschappelijk belang (ook als "raison d'etre" van het chasen overigens) van de meldingen via de centrale natuurlijk.

Skywarn als door Herman geintroduceerd is simpelweg de beste kans die er nu ligt om het chasen in NL - en op kortere termijn want er is al e.e.a. gedaan - vorm, zin en een gezicht te geven. De voordelen (ook voor onze eigen 'chase-resultaten' :) trouwens) zijn velerlei. Een te mooie kans om te laten lopen. Het kan daarbij niet zo zijn dat we met z'n allen gaan zitten wachten of Herman wat gaat doen. We hebben al aardig wat inspanningen van anderen gezien (zie bijvoorbeeld al het door Hans Nienhuis vertaalde trainings- en scholingsmateriaal), maar nu moeten we echt door en ik wil ook mijn steentje bijdragen waar ik kan.

Het is daardoor dat ik het eigenlijk belangrijker vind om nu met een kleinere groep van 'intimi' nu eens bij elkaar te komen om Skywarn verder op te zetten. Dan kun je later een echte open chaserbijeenkomst organiseren waarbij dan een eigenlijk al meer volledig functionerend Skywarn kunt bieden. Iets wat misschien ook nog eens op een heel ander manier nuttig zou kunnen zijn. Ik heb al een aantal keren op internet moeten zien hoe sommige enthousiaste me too's grote risico's aangaan v.w.b. bliksem en verkeersdeelname...

... just my 2 cents ...

groet, Hans

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27 jan 2009, 06:39 
Site Admin

Maak er maar een Skywarn bijeenkomst van. En vergeet niet dat Skywarn GEEN chasevereniging is.

Herman

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27 jan 2009, 10:24 

Vind ik ook prima. Voor het seizoen de Skywarn koppen bij elkaar, met als doel Skywarn een stap verder te helpen.

En dan na het seizoen een chasers bijeenkomst, niet vanuit Skywarn maar wel met gelegenheid voor Skywarn om een presentatie te houden over de stand van zaken.

Dat eerste zou denk ik inderdaad beter bij iemand thuis kunnen, het tweede gaat wel lukken bij de sterrenwacht maar qua planning komt dan ook na het seizoen beter uit.

Daniel

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27 jan 2009, 18:10 

Gaat opeens hard hier met het overleg. :)
Enfin, ook maar eens antwoorden dan.

- Wie komt er als hij/zij kan? Ik. Disclaimer: Aan deze uitspraak kunnen geen rechten worden ontleend.
- Voorkeur voor Zaterdag of Zondag? Mag beide. Maar gaarne niet op zaterdag 7 maart, want dan is er een redactievergadering van de VWK (Weerspiegel). Overlap zou ik erg jammer vinden.
- Wie wil er waarover een praatje houden? Eventueel een stukje over de interactie van Skywarn met de VWK. Maar to be honest: dan haal je krap twee minuten en het zal ook geen zoden aan de dijk zetten omdat ik ook maar een pion binnen de VWK ben die ver, ver beneden de bestuurslag opereert.
- Wie heeft er alternatieve lokaties? Helaas, ik niet. Te Holsloot wordt het 'm niet, en te Ermelo ben ik ook maar te gast bij familie. Dat kan ik ze niet aandoen.
- Wordt het een chaser bijeenkomst of een Skywarn bijeenkomst? Skywarnbijeenkomst natuurlijk.

De volgende twee centen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27 jan 2009, 23:58 

Dan zal ik in het kort ook even antwoorden door alle drukte heen.

- Wie komt er als hij/zij kan - Ik zal er graag bij zijn.
- Voorkeur voor Zaterdag of Zondag - liefts zaterdag
- Wie wil er waarover een praatje houden - nee, heb te weinig tijd om iets voor te berijden
- Wie heeft er alternatieve lokaties - nee
- Wordt het een chaser bijeenkomst of een Skywarn bijeenkomst - skywarn lijkt me het beste.

verder lijkt het me gewoon het beste om het gewoon te houden bij het informeren over en rond skywarn.
Hoe het een en ander voorgesteld word ed.

gr. piet

Profiel  

BerichtGeplaatst: 28 jan 2009, 09:01 

Herman Harperink schreef:
... vergeet niet dat Skywarn GEEN chasevereniging is.

Terecht geplaatste kanttekening. Vreemd genoeg maakt het echter voor mijn betoog niet zoveel uit, en dat was ook de reden dat ik wat moeite had m'n betoog te formuleren, want:
1) Skywarn, binnen eigen doelstelling en modus opererend, zal een positieve invloed zijn op het chasegebeuren in NL (feit);
2) Skywarn zal/kan door de goegemeente worden gezien als de NL chasevereniging (perceptie).

Het lijkt daarom goed om te proberen Skywarn verder operationeel te maken zodat de eigen doelstelling en werkwijze nog meer zichtbaar worden. Maar ik dreig nu op verdere gang van zaken vooruit te gaan lopen en draai daarom nu maar gauw een eind aan m'n schrijfsels! :)

groet, Hans

Profiel  

BerichtGeplaatst: 28 jan 2009, 12:01 

Samenvattend:

We gaan proberen in maart een skywarn bijeenkomst te houden, met als doel het verder opzetten van Skywarn Nederland te bespreken. Deze bijeenkomst zal dan ook vooral interessant zijn voor mensen die zich actief in (willen) zetten voor Skywarn.

Daarom lijkt het mij goed om als het mogelijk is voor deze bijeenkomst gebruik te maken van het aanbod van Hans om bij hem thuis bij elkaar te komen. Ik wil dan Hans ook vragen om een datum voor te stellen, bij voorkeur in maart.

Voor deze bijeenkomst zal dan ook geen programma van praatjes nodig zijn, maar wel een agenda van te bespreken onderwerpen.

Na het seizoen (oktober/november) zal er misschien een algemene chasers bijeenkomst georganiseerd worden, niet vanuit Skywarn. Wel zal Skywarn een uitnodiging krijgen om er een voordracht te houden.

Daniel

Profiel  

BerichtGeplaatst: 28 jan 2009, 22:06 
Site Admin

28/29 kan ik niet, bleek deze week. Verder maakt het me niet uit.
Ik wijzig bij deze het topic in Skywarn meeting, lijkt me meer op zijn plaats.

Alleen reeds actieve forumleden zijn welkom!

Misschien moeten we ook maar even een oproep plaatsen op weerwoord en vwkweb. Maar als we dat doen moeten we wellicht wel een grotere ruimte regelen en voorregistratie verplicht stellen. Als dat zou moeten kunnen we misschien het KNMI wel eens vragen de ruimte beschikbaar te stellen en om wegblijvers te voorkomen misschien (wild idee) een soort van statiegeld instellen. (vooraf 5 euro overmaken, bij verlaten van de bijeenkomst weer cash teruggeven).
Ik roep maar wat :-)

Groet,
Herman

Profiel  

BerichtGeplaatst: 29 jan 2009, 14:14 

Hallo allemaal.

Zo dat gaat ff hard nadat ik een tijdje terug eerst een balletje over een eventuele gezamelijke chase heb opgeworpen. Mocht dit nog doorgaan: ben ik ook voor maximaal 2 auto's.

Mijn persoonlijk mening over de meeting in maart: svp. een zaterdag; zelf zit ik niet vast aan een sterk religieuze en strenge zondagsinvulling maar bezoek altijd wel graag een kerkdienst die dag. Bij Hans Stans thuis lijkt me prima, maar ik kan ook proberen een ruimte in Rotterdam te regelen. Mijns inziens de groep beperken (ook gezien de locatie) tot mensen van alleen dit forum; later kunnen we eventueel iets breders voorbereiden. Praatje Herman lijkt me OK en welkom!

Datum: 7 of 14 maart svp.

Groeten,

Wilco

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur