Het is nu 24 apr 2018, 07:42

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 16 feb 2009, 20:44 

14 maart is voor mij ok.
Als het een beetje centraal in het land is is voor mij prima.
Trouwens ben toch gewend ver te rijden ;)

maar waar gaan we het nu precies over hebben?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 feb 2009, 20:58 

Ik heb op onweer-online ook een berich van de meeting achter gelaten.
ik geloof dat er daar ook een aantal skywarners aanwezig zijn.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 feb 2009, 23:16 

Zoals ik heb aangegeven op o-o dat ik het nog niet weet of ik erbij kan zijn wegens familie omstandigheden maar het lijkt me wel erg leuk.

*Vraagje aan het beheer: Zouden jullie Skywarn ook aan de links van onweer-online willen voegen?

Met vriendelijke groet Jan

Profiel  

BerichtGeplaatst: 17 feb 2009, 19:52 

Ik wacht nog af naar welke locatie jullie gaan. Ik laat het dan t.z.t wel weten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 25 feb 2009, 12:19 

We zijn er nog steeds niet uit wat nu de definitieve locatie gaat worden.
Wageningen ligt mooi centraal, maar ik kan niets anders bieden dan 12 vierkante meter en dat is niet geschikt voor vier personen of meer. :(

Is hier iemand met vetorecht die de locatie-knoop durft door te hakken?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 28 feb 2009, 20:01 

Hallo allemaal,

Dit schiet niet op zo...... Misschien dat onze CEO Herman 8) een beslissing kan nemen. Lukt het zaterdag 14 maart in het midden van het land (Utrecht? / Almere?) dan ben ik van de partij; anders helaas niet. :?

Groeten,

Wilco

Profiel  

BerichtGeplaatst: 02 maart 2009, 23:36 

Ja, ik herhaal dan ook nog maar even dat het ook hier bij mij thuis kan... Ik ben gisteravond ook nog even de plaatselijke kroeg (jazeker, we hebben er maar één) ingelopen, we kunnen bij teveel mensen eventueel ook daar terecht als ik het minstens een dag van te voren laat weten. We moeten dan wel gewoon in de kroeg zitten (er zal niemand zijn op za.middag) omdat de zaal achter niet beschikbaar is vanwege een groot feest dat die avond zal worden gehouden.

We moeten nu wel echt gaan beslissen, nog maar 2 weken te gaan.... iemand al suggesties voor agendapunten?

Bernard Hulshof schreef:
..., slechts een simpel buienjager.

:) een gevoel voor understatement kan je niet worden ontzegd..

grtz - Hans

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 maart 2009, 10:11 

Ik denk dat qua agenda het vooral zal moeten gaan over het verder opzetten van SkyWarn, wat is de stand van zaken, wat is de volgende stap en wie kan en wil daar wat bij doen.

Misschien dat opleiding en certificering speciale aandacht kan krijgen? Wat is er nodig om de certificering 'officieel' te maken?

Je kunt mensen pas examen laten doen als ze ook de kans hebben gehad om onderwijs te krijgen. Aan de andere kant zijn er meerdere mensen wiens kennis genoeg zou moeten zijn om gecertificeerd te worden. Dit zou SkyWarn een wat officieler karakter geven, vanuit waar juist een stuk opleiding opgezet kan worden.

Daniel

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 maart 2009, 12:51 
Site Admin

Ik stel voor dat we gaan vergaderen bij de Witte Bergen aan de A1 bij Hilversum. Ik heb daar wel eens vaker gezeten, is goed te doen. Iets anders heb ik niet in de aanbieding.

http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=52.236053,5.231187&spn=0.0064,0.013819&t=h&z=16

Het is natuurlijk wel zo dat dat iets duurder is dan ergens thuis, ik doe 40 euro in de pot als bijdrage aan de versnaperingen.

Ik ga geen agenda opstellen. Het lijkt mij zinvoller om op zo'n eerste meeting eens informeel te praten over wat we willen en hoe we het gaan doen.

Kan iedereen die komt zich even aan het lijstje toevoegen hieronder?

Deelnemers:
Herman

Groet,
Herman

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 maart 2009, 12:54 
Site Admin

_Jan_ schreef:
*Vraagje aan het beheer: Zouden jullie Skywarn ook aan de links van onweer-online willen voegen?

Uhm, kunnen ze dat zelf niet? ;-)

EDIT: is reeds gedaan zie ik.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 maart 2009, 12:58 

Mogelijke dingen om het over te hebben:

Hoe moet Skywarn NL verder vorm krijgen?
    Het scholingscentrum doet het inmiddels, maar wie of wat gaat er aan de slag met de NL-site?
    Het computerprobleem: Hans Stans draagt een mogelijke oplossing aan, maar om het daar nog even over te hebben zou vast geen slecht idee zijn?
    Chasen in het buitenland: NL-spotters kunnen in Duitsland niet melden. Is dat wenselijk?
    En daaraan gekoppeld: stel dat het systeem goed gaat lopen, wat te doen met waarnemingen uit de grensstreek die in hun trekrichting de grens gaan oversteken?
    En natuurlijk de kernvraag: in hoeverre is er bij het KNMI (of noem eens wat) belangstelling bij een betrouwbaar, goed functionerend en getraind waarnemersnetwerk?

Van die laatste vraag hangen alle bovenstaande vragen af.

En wat de versnaperingen betreft: bij de VWK krijgen we één kopje koffie van de zaak en de rest dienen we zelf te betalen.
Dat zou in dit geval ook niet gek zijn. Die 40 euro zijn misschien wel beter besteed in het digitale gedeelte.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 maart 2009, 13:21 
Site Admin

Hans,

Voorlopig zal er geen verregaande samenwerking zijn met Skywarn Duitsland. Dat heeft te maken met techniek, taal, belangen en andere Duitse partijen die bij Sk DE betrokken zijn. Ik zit sinds enige tijd daar ook niet meer in het bestuuur omdat ik er domweg geen tijd voor heb. 2 banen, en 2 verenigingen, dat gaat wat te ver. Ik richt me dus vooral op Skywarn Nederland. Op de meeting kan ik daar wel wat meer over zeggen.

Groet,
Herman

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 maart 2009, 17:22 

Herman Harperink schreef:
Ik stel voor dat we gaan vergaderen bij de Witte Bergen aan de A1 bij Hilversum.

Prima, centraal gelegen. Ik zal er zijn!

Daniel #42 schreef:
Misschien dat opleiding en certificering speciale aandacht kan krijgen? Wat is er nodig om de certificering 'officieel' te maken?
Je kunt mensen pas examen laten doen als ze ook de kans hebben gehad om onderwijs te krijgen. Aan de andere kant zijn er meerdere mensen wiens kennis genoeg zou moeten zijn om gecertificeerd te worden. Dit zou SkyWarn een wat officieler karakter geven, vanuit waar juist een stuk opleiding opgezet kan worden.

Dat verdient ook wat mij betreft i.i.g. aandacht tijdens de meeting.

Hans Nienhuis schreef:
En wat de versnaperingen betreft: bij de VWK krijgen we één kopje koffie van de zaak en de rest dienen we zelf te betalen.
Dat zou in dit geval ook niet gek zijn. Die 40 euro zijn misschien wel beter besteed in het digitale gedeelte.

Eens. Sterker nog, waarom eigenlijk niet alles zelf betalen? Of, anders wil ik ook wel een bijdrage in de "pot" doen.

groet, Hans

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 maart 2009, 17:28 

Ik Zal er in ieder geval bij zijn. Het is dan wel een stukje rijden, maar dat doet er niet toe.
Verder ga ik me eens brainstormen met zaken betreffende het verder opzetten van skywarn, maar door werk zal dat tegenvallen :(
verder lijkt het me dat we gewoon ieder voor zich betalen aan drank en food, zodat Herman straks niet met grote bedragen zit.
Is de zaal trouwens gratis, of leggen we hier geld voor bij elkaar?

Trouwens, ik zou Hans kunnen oppikken omdat ik daar toch min of meer langs kom. Moet ie natuurlijk wel in een verlaagde luidruchtige suzuki chase mobiel gaan zitten:P

ik hoor het wel.

gr. Piet

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 maart 2009, 17:50 
Site Admin

Deelnemers:
Herman
Hans 1
Piet
== graag zelf aanvullen ==

Ik moet ze daar nog even bellen maar een zaal afhuren lijkt me wat te zwaar. Een paar tafels bij elkaar zetten en klaar zijn we.
Wil er nog iemand meerijden met mij?

Herman

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur