Het is nu 25 jun 2018, 16:48

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 14 sep 2007, 14:54 
Site Admin

Zaterdag 22 september geef ik weer een voordracht over Skywarn Nederland op de landelijke bijeenkomst van de VWK, in het KNMI gebouw in De Bilt.

De bijeenkomst is open voor leden en niet leden, dus als je belangstelling hebt in Skywarn Nederland wil ik je vragen ook te komen, de voordracht te bekijken en je mening te geven in een aansluitende discussie.

Waar: KNMI gebouw, De Bilt
Tijd: 22 september om 12:00 uur.

Hopelijk tot dan!

Herman Harperink

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 sep 2007, 14:03 

Jammer, ik ben net dat weekend bezig met verhuizen naar mijn nieuwe stekkie. Was er graag bij geweest. Volgende keer beter!!

Profiel  

Berichttitel: VWK
BerichtGeplaatst: 18 sep 2007, 11:36 

Ik ben helaas ook verhinderd...

Herman, publiceer je jouw voordracht op dit forum?

Groetjes,
Frank

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 sep 2007, 12:49 

Ik wel.
Het is een landelijke bijeenkomst van de vwk. Als lid van die vereniging zou je eigenlijk al so wie so naar de landelijke bijeenkomsten moeten gaan. Maar nu Skywarn tijdens een dergelijke bijeenkomst opnieuw "zendtijd" plus discussietijd heeft, levert dat nog een extra reden op om erheen te gaan.

Mijn autootje heeft twee zitplekken. Mocht er per ongeluk een 'skywarner' (waarnemer, potentieel waarnemer of gewoon geïnteresseerde) ergens vanaf Emmen langs de A28 wonen en geen vervoer richting De Bilt heeft, dan mag ie richting Holsloot mailen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 sep 2007, 13:07 
Site Admin

Ik maak gebruik van een powerpoint presentatie. Die is van generlei waarde zonder mijn live-praatje. Het is dus zinloos om die online te zetten.

Herman

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 sep 2007, 19:03 

Jammer, maar ik begrijp het... :(

Veel plezier op de VWK-dag!

Groetjes,
Frank

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 sep 2007, 13:39 

Hans Nienhuis schreef:
Ik wel.
Het is een landelijke bijeenkomst van de vwk. Als lid van die vereniging zou je eigenlijk al so wie so naar de landelijke bijeenkomsten moeten gaan. Maar nu Skywarn tijdens een dergelijke bijeenkomst opnieuw "zendtijd" plus discussietijd heeft, levert dat nog een extra reden op om erheen te gaan.

Mijn autootje heeft twee zitplekken. Mocht er per ongeluk een 'skywarner' (waarnemer, potentieel waarnemer of gewoon geïnteresseerde) ergens vanaf Emmen langs de A28 wonen en geen vervoer richting De Bilt heeft, dan mag ie richting Holsloot mailen.

Ik ben geen lid meer van VWK om de reden dat ik de Weerspiegel niet lees en de toegevoegde informatie op de site voor mij niet voldoende is. Ik kan mijn geld op het moment (helaas) beter anders besteden :) Ik denk dat VWK meer potentie heeft dan er momenteel uitkomt, vind ik jammer, maar dat komt vast nog wel een keer goed :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 sep 2007, 13:49 
Site Admin

Joralf,

De bijeenkomst staat open voor leden en NIET leden. Dus iedereen is welkom, of je nu lid bent van de vwk of niet.

Herman

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 sep 2007, 21:19 
Site Admin

Is er nog iemand met vragen of onderwerpen die zaterdag tijdens de presentatie aan de orde moeten komen? Ik bedoel vragen die ik dus vooraf even kan uitwerken.

Herman

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 sep 2007, 09:19 

Hallo Herman,

Ik heb een aantal vragen:

- Is het de bedoeling dat Skywarn Nederland - op termijn - eenzelfde structuur krijgt als Skywarn Duitsland? Dus een vereniging die zich onder andere met opleidingen bezighoudt.

- Zo ja, wat is de planning?

Jammer dat ik er zaterdag niet bij kan zijn... :cry:

Groetjes,
Frank

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 sep 2007, 10:53 

Herman Harperink schreef:
Joralf,

De bijeenkomst staat open voor leden en NIET leden. Dus iedereen is welkom, of je nu lid bent van de vwk of niet.

Herman

Nee dat snap ik, maar het kwam van Hans zo over alsof het lid zijn van VWK heel belangrijk is en dat je naar de bijeenkomsten moet gaan ;)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 sep 2007, 10:56 

MacShane schreef:
Hallo Herman,

Ik heb een aantal vragen:

- Is het de bedoeling dat Skywarn Nederland - op termijn - eenzelfde structuur krijgt als Skywarn Duitsland? Dus een vereniging die zich onder andere met opleidingen bezighoudt.

- Zo ja, wat is de planning?

Jammer dat ik er zaterdag niet bij kan zijn... :cry:

Groetjes,
Frank

En als aanvulling hierop:

- Komen de meldingen in Duitsland (toekomst Nederland) ook bij het grote publiek aan. Zo ja, op welke manier, samenwerking met? Hoe kan dat in Nederland gerealiseerd worden?

(toen ik in Duitsland was viel het me op dat er op TT uitgebreide pagina's waren met kleurcodes per regio.. ik weet niet of Skywarn daar ook een rol in speelt)

- Documentatie van windhozen en andere extreme situaties gebeurd nu bij ESSD (van Estofex), VWK en in de toekomst dus ook bij Skywarn. Is er een mogelijkheid om een samenwerking aan te gaan (of is die er al) om alle waarnemingen in 1 systeem te vermelden, zodat er een goed overzicht ontstaat van het extreem weer en de meldingen daarvan in Nederland?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 sep 2007, 11:04 
Site Admin

Joralf,

Wil je dat ik die vragen hier behandel of op de bijeenkomst?

Herman

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 sep 2007, 17:57 

Herman Harperink schreef:
Joralf,

Wil je dat ik die vragen hier behandel of op de bijeenkomst?

Herman

Beide ;) Maar zoiets zou voor een bijeenkomst toch goed zijn of niet? Ik ben idd wel benieuwd naar de antwoorden :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 sep 2007, 18:21 
Site Admin

Als je toch naar De Bilt komt zal ik het daar behandelen. Ik moet een uur vullen en mijn vraag naar vragen is om wat vulling te vergaren. Als ik nou de antwoorden hier al ga geven ..... :-)

Herman

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur