Het is nu 16 jul 2018, 23:22

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: idee!
BerichtGeplaatst: 02 nov 2007, 23:26 

hallo,
ik zou graag via zendbakken willen praten met elkaar -voor - tijdens- en na een chase..of gewoon zomaar voor een babbel ik hoop dat jullie dit ook leuk vinden..ik ben er al mee bezig dus ik hoop dat jullie mee willen werken.dit kan je vergelijken met de film twister dat doen ze daar ook maar nu wil ik dit in werkelijk gaan doen .

(ps als het mag zou ik het logo van skywarn graag op me auto zetten en zo de populariteit laten groeien maar ik wil wel eerst toestemming)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 nov 2007, 12:27 
Site Admin

Aha, zenders. Ik was ooit PE1NVX maar ik woon nu in Duitsland en moet mijn Duitse machtiging nog aanvragen. Ooit was ik ook de 'Desdemona' maar na een bezoekje van de politie samen met Theo Brouwer en een daaropvolgende boete van 500 gulden was het met dat deel van de hobby ook wel gedaan. De zenders heb ik overigens nog wel maar als ik ze hier aansteek is het meteen 2 weken cel en dat gaat mij wat te ver :-)

Het logo van Skywarn is vogelvrij, mits in originele staat. Dus plak het maar op alles wat je wilt.

Herman

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 nov 2007, 14:58 

oke, jammer hier mag het namelijk wel mischien als je hier weer eens bent dat het kan. Mischien zijn er meer mensen die dit willen doen hier ? laat het dan graag horen.
Oke dankje zal de logo op me auto plakken , denk op de 2 voordeuren en mischien in het klein achter dus als iemand me ziet rijden toeter dan even :P

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 nov 2007, 21:35 

Is dat logo watervast dan? :P

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 nov 2007, 12:12 

Een rol van dat watervaste witte plastic-tape kopen, wat stroken naast elkaar plakken en even klungelen met twee van die grote royale Edding-permanentmarkers. (Dat zal een lekker professionele indruk geven. :roll: )

Wat allicht handiger is, is even de grens oversteken.
In Duitse tankstations kan je van die flexibele magneetplakkers kopen met een L erop. Verf 'm over in wit zodat de L eraf is en dan het Skywarnlogo erop zetten. Pluspunt: het logo kan er dan ook weer af na de chase.
Hoef je Skywarn niet eh.. te kijk te zetten wanneer je ooit eens met een noodgang door een warmtefront jaagt als je weer eens te laat bent voor de trouwdag van tante Jut. :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 nov 2007, 19:11 

heey,
is er hier iemand die via 27 mc praat in de buurt van amsterdam utrecht?.
zoja laat het mij even horen hier op dit forum dan kunnen we mischien proberen contact met elkaar op te nemen op een kanaal.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 nov 2007, 21:22 

Afbeelding

hallo, ik ben bezig met me logo hebben jullie nog tips en ideeen hiervoor wat ik nog kan veranderen of juist niet.
Alvast bedankt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 nov 2007, 13:11 

stormchaser duckey schreef:
hallo, ik ben bezig met me logo hebben jullie nog tips en ideeen hiervoor wat ik nog kan veranderen of juist niet.
Alvast bedankt

Zo zo... World Wide Storm Chasers? Die heeft een torenhoge ambitie! :lol:
(of ik heb juist te weinig ambitie, dat kan natuurlijk ook. :) )

Als je in Europa wil chasen, kan je eventueel zoiets overwegen:

Afbeelding

Al blijven er natuurlijk altijd dingen belangrijk om aan te denken.

Bijvoorbeeld wanneer je je logo intensief wil gaan gebruiken is het slim om er géén bestaande afbeeldingen (of delen ervan) van het internet in te verwerken.
Nu is een Europese vlag geen probleem. Maar dingen zoals het tornadootje in je logo kunnen dat wel zijn. Voor je 't weet zit je met een hele nare (lees: dure) claim van de eigenaar van het originele logo op je nek.
Ook provocerende plaatjes zijn in het echt niet handig. Het bovenstaande parodietje op de EU-vlag kan ook opgevat worden als een Nee tegen de Europese grondwet; ook die maakte Nederland helaas met de grond gelijk. Als Hollander zou ik bijvoorbeeld niet graag met dit logo een eindje Duitsland in rijden... :?

In elk geval, ik zou er iets minder wit in je concept-logo doen. Een goed logo lijkt niet uit een tekstverwerker te komen.
Preventief een andere tip: het is af te raden met de lettertypen als Comic Sans MS en Lucida Handwriting te werken. Deze maken een (soms zéér) onprofessionele indruk.
Photoshop is, in tegenstelling tot gangbare beweringen, niet per sé benodigd voor grafische hoogstandjes. Ook met het overbekende (en veel te vaak verguisde) Microsoft Paint kan je al een heleboel doen. Het exemplaar hierboven is ook gewoon in Paint gemaakt, en niet en één of ander chique, moeilijk en duur grafisch programma.

Gewoon eens lekker erbij gaan zitten, wat experimenteren met Paint en dan rollen er vanzelf goede ideeën uit. :)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 nov 2007, 15:26 
Site Admin

Ik dacht dat het om een Skywarn logo ging, of was dat wat anders? :-)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 nov 2007, 19:45 

wauw zeg volgens mij kan jij iets moois maken of niet ? zou je mischien mij erbij kunnen helpen(ben niet echt handig erin maar wil het wel graag)
inderdaad ik wil een eigen plaatje hebben ook maar dat is ook nog niet zo simpel,het liefst wil ik iets met een wereldbol een twister en me naam dan erbij.Mischien een idee of voorbeeldje?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 nov 2007, 19:50 

Ja herman dat was eerst ook de bedoeling, maar stel er gebeurt wat ( je weet maar nooit) dan worden mischien deze mensen van deze site er ook op aangekeken en dat wil ik voorkomen dus daarom wil ik gewoon een eigen logo.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 nov 2007, 14:56 

stormchaser duckey schreef:
wauw zeg volgens mij kan jij iets moois maken of niet ? zou je mischien mij erbij kunnen helpen(ben niet echt handig erin maar wil het wel graag)
inderdaad ik wil een eigen plaatje hebben ook maar dat is ook nog niet zo simpel,het liefst wil ik iets met een wereldbol een twister en me naam dan erbij.

Duckey, ik wil je er best mee helpen maar ik denk dat je logo je de meeste voldoening geeft wanneer het je eigen werk is.
Tenminste, zo zou ik het zelf hebben ervaren als ik een logo wou. (Misschien heb ik het wel helemaal fout en gaat het jou erom dat het logo er gewoon een beetje conform je eisen uitziet.)

Maargoed, als je het echt graag wilt kunnen we er wel eens naar kijken.

Duckey schreef:
Mischien een idee of voorbeeldje?

Afbeelding

Hoe dan ook, je wilt dus aan een eigen logo.
Maar dan, als je er straks (op welke manier dan ook) eentje hebt. Wat dan? Een eigen logo als forumavatar (of op websites, blogs of in de hoek van eigen chase-foto's) kan ik me wel voorstellen. Maar een logo op je auto plakken? Dat is nog niet makkelijk, want het levert enkele praktische problemen op. Ik neem uit dat een kreukelig A4- printje tegen het achterraam plakken niet helemaal de bedoeling is. :wink:

Hetzelfde papiertje sealen en dan aan het voertuig vastplakken is ook geen gezicht. Bij sommige drukkers kan je grote watervaste stickers laten drukken, maar die dingen zijn éénmalig bruikbaar, zitten muurvast en krijg je er meestal niet meer ongeschonden vanaf wanneer je eens een andere auto koopt. Een vrij prijzige oplossing dus. :?

Herman Harperink schreef:
Ik dacht dat het om een Skywarn logo ging, of was dat wat anders?

Duckey's argument kan ik wel enigszins begrijpen. Maar zelf blijf ik echter toch liever onder de vlag van Skywarn, incluis het Skywarnlogo. Op een voertuig is het meer dan een logo: het kan zelfs een soort reclame zijn wanneer de Skywarn-waarnemer er is wanneer hij er moet zijn.

Ben nog steeds van plan om het probleem waar Duckey straks tegenaan loopt (een sticker die muurvast op je bolide zit) te omzeilen door zo'n magneetsticker te gebruiken.
Ik weet enige bedrijven te vinden waar ze die dingen maken. Voor dezelfde prijs als een doorsnee boek heb je een paar A4-grote magneetstickers met het Skywarnlogo watervast erop geprint. Na de chase in één beweging van je voertuig af te halen en in je auto te leggen tot de volgende chase zich aandient.

Je ziet dat soort stickers vooral veel bij paritculiere rijscholen, en het lijkt mij verreweg de beste oplossing om een logo (eigen werk of dat van Skywarn) op je voertuig te zetten.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 nov 2007, 19:33 

heey heey hans

Je hebt helemaal gelijk betreft de autosticker(logo)
Laat ik dat toch maar niet doen dat kan nog wel eens tot probleempjes uitlopen,maar wat ik wel wil is gewoon onder in een hoek van een foto/filmpje zetten en op een sweater neerzetten of een t-shirt.

ja het is beter als ik het helemaal zelf heb verzonnen maar ben daar niet echt handig in, zoals die wereldbol vind ik het prachtig alleen zou ik de 2 wegen denk ik onderaan zetten.
Het ziet er ook professiolneel uit en dat lukt mij absoluut niet wat ik ook probeer maar zoals die 2e die jij hebt gemaakt vind ik prachtig op de 2 wegen boven na dus mischien dat ik het 1 keer nog probeer en anders mischien met hulp van jou een logo maken.

Erbij wil ik best reclame maken ook voor skywarn, om het toch ook uit te breiden en het zou top zijn als dat meer mensen ook doen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 dec 2007, 21:30 

hallo,
Ik kan op een 1 of ander manier niet meer foto's neerzetten op deze site ook niet via photobucket terwijl ik eigenlijk me logo wou laten zien aan hans.Dus mischien als je een email adres hebt kan ik hem alsnog laten zien en wil ik eigenlijk je mening horen of het een serieuze uiterlijk heeft.
groetjes

Profiel  

Berichttitel: via profiel...
BerichtGeplaatst: 06 dec 2007, 22:05 

Hoi D.

je kan vanuit een topic-overzicht of vanuit de gebruikerslijst op Hans' naam klikken en dan klikken op de knop 'email' om hem te mailen.

Vraagje: ben je ook D*** uit Mijdrecht op Weerwoord?

grtz - Hans

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur