Het is nu 15 okt 2018, 18:40

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 12 dec 2007, 23:16 

Hans Nienhuis schreef:
Herman Harperink schreef:
Ik dacht dat het om een Skywarn logo ging, of was dat wat anders? :)

Duckey's argument kan ik wel enigszins begrijpen. Maar zelf blijf ik echter toch liever onder de vlag van Skywarn, incluis het Skywarnlogo. Op een voertuig is het meer dan een logo: het kan zelfs een soort reclame zijn wanneer de Skywarn-waarnemer er is wanneer hij er moet zijn.

Ben nog steeds van plan om het probleem waar Duckey straks tegenaan loopt (een sticker die muurvast op je bolide zit) te omzeilen door zo'n magneetsticker te gebruiken.
Ik weet enige bedrijven te vinden waar ze die dingen maken. Voor dezelfde prijs als een doorsnee boek heb je een paar A4-grote magneetstickers met het Skywarnlogo watervast erop geprint. Na de chase in één beweging van je voertuig af te halen en in je auto te leggen tot de volgende chase zich aandient.

Je ziet dat soort stickers vooral veel bij paritculiere rijscholen, en het lijkt mij verreweg de beste oplossing om een logo (eigen werk of dat van Skywarn) op je voertuig te zetten.

Zo gezegd zo gedaan. 8)

Wie op het internet rondkijkt ziet werkelijk torenhoge tarieven voor het maken van magneetplaten, zoals deze 'magneetstickers' netjes heten. Krent als ik ben heb ik uiteraard het halve net afgeschuimd om eens te kijken waar de calculerende burger het goedkoopste uit is. Dat viel nog niet mee.

Men vraagt zonder enig blikken of blozen gemiddeld 70 euro voor drie plakkers van A4-formaat. Torenhoge prijzen dus, en veel duurder dan de prijzen die ik me nog herinnderde.
De Low-topped-bedrijven zaten op glad 60, terwijl de onbetwiste overshooting top een Rotterdams bedrijf was dat er (hou je vast) 275 euro voor zou vragen!
'm Hoela! Ja doei. :evil:

Hoe dan ook, ik vond het allemaal wel erg duur.
Een dag of wat later kom ik per toeval Rijschool Marco (overigens dezelfde als die mij heeft leren rijden) tegen bij het treinstation. Die heeft ook van die magneetplaten op zijn wagen.
Hij kende me nog. Na de beleefdheden over en weer te hebben uitgewisseld, heb ik een korte uitleg van de situatie gegeven en gevraagd of het goedkoper kan. En zo ja of hij wist hoe.

En goedkoper kon het. Behoorlijk. Marco wees me op het bedrijfje Detoprint, een tikkeltje louche drukzaak aan een achterafstraatje op het industrieterrein van Emmen.
Voor dertig euro was het in vijf dagen tijd gepiept, BTW en alles meegerekend.

Afbeelding

Marco, bedankt voor de tip.
Driemaal formaatje 30 bij 30. Niet te groot, niet te klein... en niet te duur dus. 8)

Het chase-seizoen is nog gesloten, maar op een landweggetje nabij Luksham heb ik de auto stilgezet en er even twee opgeplakt, om met een mobiele telefoon een foto te maken.

Afbeelding

Afbeelding

Ze zitten goed vast aan het voertuig en kunnen er in een mum van tijd op- en afgehaald worden. Dus mocht Duckey nog ambities hebben, magneetplaten lijken me nog steeds me de beste manier.

Afbeelding

En in "vredestijd", als het jachtseizoen gesloten is (nu dus), zijn ze tevens te gebruiken als ehh.. koelkastmagneetje? :roll:

Afbeelding

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 dec 2007, 23:21 
Site Admin

Doe er maar drie, rekenen we zaterdag even af :-)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 dec 2007, 08:58 

Hallo Hans,

Kun je die magneetplaten zaterdag omhangen? Dan weet ik tenminste dat jij het bent!

P.S. Die platen zien er professioneel uit!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 dec 2007, 15:51 

Doe er maar drie, rekenen we zaterdag even af :-)

Bespeur ik hier meer belangstelling?

We kunnen wat regelen, maar in het geval van de Advanced Premiums is het denk ik handig om eerst eens de opties te bekijken. Of het bijvoorbeeld wenselijk is om Nederland of Deutschland onder het logo te zetten, en te zien of de kleuren goed zijn. (immers, Skywarn Nederland en Skywarn Europe werken met een witte achtergrond, terwijl Skywarn Deutschland een blauwe achtergrond gebruikt.)
Hoe dan ook, ik weet Detoprint nu te vinden en het is slechts een kleine moeite om dit soort (eventuele) aanpassingen mee te nemen in de "tweede druk".
Maar ik zal er zaterdag in elk geval een paar meenemen, dan is te zien of de kwaliteit en het formaat bevallen.

MacShane schreef:
Kun je die magneetplaten zaterdag omhangen? Dan weet ik tenminste dat jij het bent!

Ik geloof niet dat ik aantrekkelijk genoeg ben om magneetplaten vanzelf te laten hangen. :wink:
Let maar op een andersom gedragen pet met zonnebril.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 dec 2007, 16:29 
Site Admin

Hans Nienhuis schreef:
(immers, Skywarn Nederland en Skywarn Europe werken met een witte achtergrond, terwijl Skywarn Deutschland een blauwe achtergrond gebruikt.)

Niet helemaal. Skywarn Duitsland heeft hetzelfde logo, alleen op de site is ie blauw vanwege de rest van de vormgeving.

Herman

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 dec 2007, 19:05 

Ziet er leuk uit, ook een beetje weerbestendig en zovoorts? :o

Wat was de prijs eigenlijk als ik vragen mag?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 jan 2008, 18:01 

Wilber Thus schreef:
Ziet er leuk uit, ook een beetje weerbestendig en zovoorts? :o

Wat was de prijs eigenlijk als ik vragen mag?

Ik heb ruwweg een tientje per plakker betaald, maar dat was dus zoals gezegd niet bij een regulier bedrijf.
Daarvoor kreeg ik een (uiteraard) watervast bedrukte magneetplaat, voorzien van lichtjes afgeronde hoeken. De weerbestendigheid is goed, al heb ik echter geen beschermende coating over de opdruk heen. (Dat is ook niet te verwachten voor de betaalde prijs. Wie dat wel wil zal toch bij een internetbedrijf moeten zoeken.)

Het ontbreken van zo'n coating is in dit geval ook niet erg. Een coating is handig wanneer je ze dagelijks in weer en wind zou gebruiken, en zo heb ik het immers niet bedoeld.
Voor gebruik nu en dan, zoals waneer er serieus iets te chasen valt, is het ontbreken van de coating geen probleem. :wink:

De hechting aan je voertuig zal verschillen per auto. Dikte van de laklaag, soort staal, buigingen en rondingen, et cetera.
Er was echter maar één manier uit te proberen hoe ze bij mij plakten: op de terugweg van de landelijke bijeenkomst heb ik er tussen Ermelo en Holsloot (een nogal leeg stuk snelweg) eentje uitgeprobeerd en langzaam de snelheid opgevoerd.
Ook bij plankgas bleef de plakker onwrikbaar vast zitten op mijn autootje.
(Daar moet bij gezegd worden dat "plankgas" met mijn autootje (een Renault Kangoo diesel-bedrijfsuitvoering) maar liefst 135 á 140 km/h is... :oops: )

Met redelijke windstoten tegen en tevens nat weer, traden er ook geen problemen op bij 120 km/h (harder liep ie niet. :( ) Voor Nederlands chase-gebruik is zo'n magneetplaat geen probleem. We zitten toch vast aan die 120 (lees: 140).
Maar voor Duitse chasers, die aanzienlijk harder mogen en kunnen rijden dan 140, is het misschien een minder geslaagde oplossing. Dit laatste punt is misschien even opletten. :?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 jan 2008, 22:06 
Site Admin

Anyway, kun je er een paar bij laten maken?

Herman

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 jan 2008, 12:46 

Ik zal eens kijken.
Gewoon drie stuks van 30 bij 30, of zijn er nog afwijkende wensen?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 jan 2008, 13:28 
Site Admin

Nee hoor, geen bijzondere wensen, zo zijn ze mooi genoeg.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 jan 2008, 13:54 
Site Admin

Hold it!

Ik heb een leverancier gevonden die het een stuk goedkoper doet :-)

IHR ANGEBOT
Sie wünschen 3 Magnetschilder in der Größe von 300 x 300 mm.
Eine Kaltlaminierung als Kratzschutz wurde gewünscht und im Angebot berücksichtigt.
Die Magnetschilder sollen eine Materialdicke von 0,60mm für kleine Schilder besitzen.
Sie liefern eine druckfertige Datei an.
Der Druck erfolgt im Digitaldruckverfahren, 4farbig in fotorealistischer Qualität.

Netto: 12.15 Euro
Versandkosten: 5.95 Euro (GLS Paketdienst)
19 % MwST: 3.44 Euro
Gesamt-Brutto: 21.54 Euro (Inkl. 19 % MwSt. und Versand)
Je Stück: 7.18 Euro (Inkl. 19 % MwSt. und Versand)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 jan 2008, 16:28 

Het is te doen voor die prijs!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 jan 2008, 17:45 
Site Admin

Oke, wie een sejte (setje .. ahum .. edit) wil (3 stuks dus) graag hieronder even melden. Over een week ga ik dan bestellen. Ik zal ook bij Skywarn Deutschland navraag doen (hoe meer hoe goedkoper) al zou het mij niet verbazen als de Duitsers er ook nog een 'Deutschland' op willen hebben staan :-)

Laatst bijgewerkt door Herman Harperink op 08 jan 2008, 00:40, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 jan 2008, 21:40 

Primatico!

Heb je de eerste trouwens al in huis gekregen om te beoordelen?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 jan 2008, 12:59 

Hold it!
Citaat:
Eine Kaltlaminierung als Kratzschutz wurde gewünscht und im Angebot berücksichtigt.
Die Magnetschilder sollen eine Materialdicke von 0,60mm für kleine Schilder besitzen.

Dat is niet alleen goedkoper. De kwaliteit lijkt zowaar nog een stuk beter dan de mijne, zo te lezen. :?
Laminering om een redelijk krasproof buitenkant te krijgen (heb ik dus niet) en 0,6 mm dik is 0,2 mm dunner dan mijn eigen versie, wat de windbestendigheid zeker ten goede zal komen. Chasers op Duits grondgebied zijn dan meteen van het hogesnelheidsprobleempje af.
Ik zou er haast over denken er zelf ook nog drie te nemen, voor als ik ooit een autootje krijg die wél de 140 haalt... :wink:

Citaat:
Sie liefern eine druckfertige Datei an.

Dat is niet zo makkelijk als het lijkt.
Waarschijnlijk moet het bestand aangeleverd worden in een EPS-opmaak. En dat is helaas niet de Photoshop-EPS, die ik zo mooi meende te kunnen gebruiken. :( Zelf heb ik 'm uiteindelijk aangeleverd in een formaat 1500 bij 1500 GIF-bestand, die men ter plekke in een EPS heeft veranderd. (Het scheelt in de kosten als je dan je scholierengezicht op standje "oh, ehh, oeps, sorry" zet. :wink: ) Maar het hoorde eigenlijk niet zo.

(Voor wie 'm graag wil hebben, de 1500 bij 1500-GIF-versie heb ik nog, het EPS-bestand dat ervan gedraaid is heb ik helaas niet.)

al zou het mij niet verbazen als de Duitsers er ook nog een 'Deutschland' op willen hebben staan

Sja. EUROPE dekt meteen de hele lading, zou ik dan denken... Maar ik weet niet of ehh.. nuja, of een Duitse auto met een Europe-logo gewaardeerd wordt nadat.. nouja jeweetwel. :oops: :roll:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur