Het is nu 20 jul 2018, 23:30

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 jan 2008, 13:38 
Site Admin

Hoi Hans,

Ik mag aanleveren in jpeg/gif/pdf. Uiteraard beschik ik zelf over het originele logo in PSD formaat dus ik kan in pricipe alles aanleveren wat ik wil ..

Herman

Profiel  

Berichttitel: ja ik wil
BerichtGeplaatst: 08 jan 2008, 23:31 

goed initiatief en ik ben geinteresseerd in de platen. Nou moet er altijd iemand zijn die met een 'maar' komt :wink: dus ben ik dat deze keer: is 30 bij 30 cm niet wat te groot voor een auto met veel iets gebogen plaatwerk? Zou bv 25 x 25 (dat scheelt al echt veel) niet beter zijn?

Hoe dan ook, ik doe mee met het formaat zoals dat uiteindelijk zal blijken te zijn.

grtz - Hans

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 jan 2008, 23:48 
Site Admin

Hoi,

Ik moet zelf ook nog even kijken of 30*30 wel op mijn auto past. Met een definitieve maat kom ik nog wel voor ik iets ga bestellen.

Herman

Profiel  

Berichttitel: Re: ja ik wil
BerichtGeplaatst: 09 jan 2008, 15:45 

Hans Stans schreef:
is 30 bij 30 cm niet wat te groot voor een auto met veel iets gebogen plaatwerk? Zou bv 25 x 25 (dat scheelt al echt veel) niet beter zijn?

Goed dat je hier aan denkt.
Ik heb zelf een bedrijfsbusje met zeeën van ruimte op de zijflanken, maar personenwagens hebben dat minder. Dan zul je straks zien dat sommigen een andere auto moeten komen omdat hun magneetplaat te groot is. :roll:

Als je een auto hebt met veel scherpe hoeken of puntig gevormde rondingen is het ook opletten. Zo'n plaat over de zijbumper plakken is inderdaad not done. Gebogen plaatwerk is geen probleem, maar licht gebold plaatwerk (zoals motorkappen) zijn dat wel. Misschien wil 30 bij 30 inderdaad niet rondtrekken als de ronding te sterk is.

Iedereen aan het meten dan maar.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 jan 2008, 17:22 

Ik ben ook wel te vinden voor zo'n mooie plaat op de zijkant van mn auto.
Weten ze teminste wat je aan het doen bent als je lang de autosnelweg met je camera naar drijgende luchten staat te staren.
En het ziet er natuulijk ook een stuk profesioneeler uit!
Ik hooor graag als ik ook 2 van die logo's kan bestellen.

gr. Piet

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 jan 2008, 17:07 
Site Admin

Ik heb nog niets besteld en bestel voorlopig ook even niet. Het is winter dus we kunnen beter wachten tot ergens in Maart zodat meer mensen de kans krijgen zich aan te melden. Dat drukt dan weer de prijs.

Herman
@Hans N, pm nog gelezen? Volgens mij wel maar een reactie heb ik nog niet gezien :-)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 11 feb 2008, 10:52 

Tot zover uitgetest bleven de magneetplaten prima zitten met 135 km/h. Ook lichte regen had geen nadelig effect. Maar stel dat je tijdens een bad chase in een bescheiden downburst terechtkomt? Dat is wel andere koek.
Nog afgezien van alle overige gevaren is het niet wenselijk dat er Skywarnlogo's gaan vliegen wanneer je op ramkoers met een flinke valwind zit. :roll: Maar je zult altijd zien: net als je d'r eentje nodig hebt, is er in de wijde omtrek geen downburst beschikbaar. :evil:

De maximumsnelheid van mijn autootje ligt verder -zoals gezegd- rond een zeer beschamende 135 km/h. Een testwind van 160 km/h is dus fysiek onmogelijk op eigen kracht te bereiken. En zelfs áls dat al kon, dan moet je richting Autobahn want in eigen land is er een gerede kans op verlies van een bedrag waarvoor je nog wel 30 logo's had kunnen aanschaffen.

Gelukkig is Hans niet zo dom als ie eruit ziet. :roll:

Een week of twee terug stormde het bijna. Mooi. Een strakke windkracht 8 uit het westen over de Drentse Plains. Compleet met regen en windstoten. Met een beetje fantasie zijn er wel downburstcondities in te herkennen. Verder hoef je met een windsnelheid van 70 km/h er slechts met dezelfde snelheid tegenin te rijden om dezelfde winddruk op je carosserie te ervaren als bij 135 km/h.
70 per uur, dat mag ook gewoon op een landweggetje. Bijkomend voordeel is dat je dus wél kan stoppen als er onverhoopt eentje af zou vliegen.
Zo gezegd zo gedaan. Ik heb op de bewuste donderdag de plakkers op de auto gedaan en ben naar de Haarstdiek gereden. Dat is een kilometerslange, kaarsrechte en totaal verlaten landweg in de buurt, die wel wat weg heeft van een landingsbaan. Keurig oost-west.
En dan? Gasgeven maar. :twisted: Het regende. Dat geeft gewoonlijk een kleine vermindering van het plakvermogen. (de smerende werking van water tussen de magneetplaat en het voertuigblik is helaas groter dan de cohesiekracht, dus netto vermindering van hechtvermogen.) Desondanks bleven de plakkers uitstekend zitten met 80 km/h.
Maar de Haarstdiek was nog enkele kilometers langer, pal tegen de wind in. Dus ach, waarom ook niet? Er was helemaal niemand en de weg is volledig overzichtelijk.
Ik heb plankgas gegeven. Met een dergelijke tegenwind (bulderende windstoten!) hield het bij krap 110 km/h op voor mijn autootje, die ik maar niet uit zijn vierde versnelling gehaald heb. :roll: Maar 110 + (zeg eens) >70 is een winddruk van tenminste 180 km/h.
En daar kan de kwadratenwet ook nog eens overheen (verdubbeling van snelheid is een verviervoudiging van de winddruk).

Met andere woorden: de magneetplaten, althans de versie die ik in gebruik heb, zijn met vlag en wimpel geslaagd. Daar is veilig mee te chasen, zelfs met aanzienlijke windstoten en regen die je onverhoopt in buien kan tegenkomen. :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 12 feb 2008, 00:27 

nau dan zijn die dus voor het doorsnee chasen wel goed.
als ze te bestellen zijn hoor ik het graag.
gr. Piet

Profiel  

BerichtGeplaatst: 12 feb 2008, 12:03 

Die magneten zijn wat mijn weten vrij krachtig, ziet ze wel eens vaker op auto's.
Vooral Select vracht rijdt overal en nergens met die dingen rond op auto's

Profiel  

BerichtGeplaatst: 24 maart 2008, 17:14 
Site Admin

We gaan bestellen, klik HIER.

Herman

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur