Het is nu 18 aug 2018, 04:16

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 09 okt 2010, 08:49 

Vanaf 13 oktober de nieuwe serie op de US Discovery. Dan duurt het nog wel een paar maanden voordat we in NL aan de beurt zijn, maar na de eerste aflevering komen de delen de laatste jaren wel vrijwel meteen op Youtube. Bijgaand links naar de trailer waarvan de (vooral bij de 1e) de smaak wat bitter is.
Dat kan als wat onprettig sensationeel worden gezien, maar persoonlijk vind ik het eigenlijk wel goed dat het zo vaak opgeroepen beeld van een aantal vrijbuitende avonturiers nu eens heel duidelijk wordt verbroken met de indringende schade en leed die toch ook zo onontkoombaar bij die prachtige en enorme supercellen met tornado's horen.

http://www.youtube.com/watch?v=A3ayjgix4r0&feature=player_embedded

http://www.youtube.com/watch?v=zPtKpP2d11M&feature=player_embedded

Profiel  

BerichtGeplaatst: 09 okt 2010, 11:22 

Bedankt voor de tip! Toch wel vermakelijke tv, ondanks de soms wat te gedramatiseerde verhaallijn.
Ik ben benieuwd of ons chase vehicle nog te zien zal zijn. In mei hebben we geregeld zo'n camerawagen van Discovery Channel achter ons aan gehad en een paar keer ook de TIV en Dominator.

http://www.youtube.com/user/bernardhulshof

Profiel  

BerichtGeplaatst: 10 okt 2010, 18:54 

Vroeg of laat zal het hier op Discovery CE (CE staat voor Central Europe) ook wel voorbijkomen.
Jammer dat Discovery de laatste tijd veel van die al TE sensationele rampen-scenario's laat zien en het ook nog eens als science verkoopt. Zal wel met die belachelijke 2012 hype te maken hebben....
Maar voor een paar fraaie motherships ga ik toch wel even zitten..... :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 25 okt 2010, 11:55 

Vind eerlijk gezegd de TVN site ook één grote reclame site geworden...helaas. :(

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 nov 2010, 22:38 

Alle afleveringen tot nu toe gezien via internet.(google is your best friend)

Het is toch aardig een soap aan het worden met alle dramaatjes tussen de teamleden.
Het overlijden van Matt Hughes is wel een echt drama helaas (aflevering 4, overigens niet door chasen)

De beelden zijn wel weer erg leuk en herkenbaar, het blijft een spektakel!

Maar ja , bij de mooiste tornado van het jaar in Campo Colorado waren ze allemaal niet aanwezig, wij wel :-)

Grts,
Peter

http://www.dutchaser.com

Profiel  

BerichtGeplaatst: 28 dec 2010, 11:19 

Tja, van mij mocht het focus wat meer op de verschijnselen zelf liggen en dan nog liefst vergezeld van de chaseplannen en -overwegingen vooraf van de diverse teams.

Drpetje schreef:
Het is toch aardig een soap aan het worden met alle dramaatjes tussen de teamleden.
Het overlijden van Matt Hughes is wel een echt drama helaas (aflevering 4, overigens niet door chasen)

Tragisch idd, hoe jonge mensen - die ogenschijnlijk toch een succesvol en interessant leven leiden - toch besluiten uit te stappen... Ik denk hierbij natuurlijk ook weer terug aan Eric Nguyen... Een lelijke aandoening, die depressiviteit.

De (verder) gedramatiseerde verhaallijnen over de interacties tussen de diverse betrokkenen zijn zowat een eigen leven gaan leiden... En zonder dat extra aangebrachte drama waren er natuurlijk al momenten van emotie door alle druk en na de dood van Matt Hughes. Bedreigingen en het noodgedwongen sluiten van enkele websites en -pagina's waren het gevolg. Het kwam zover dat Sean Casey de volgende tekst op Stormtrack plaatste:

Dear Forum Participants,

I’ve heard that some people are blaming or targeting Josh Wurman and VORTEX2 for what they perceive as their impeding on the TIV’s mission last spring. This is neither helpful nor accurate.

I want to tell you the whole story of my relationship with Josh Wurman and V2 and clarify any misconceptions. Josh has been the biggest and longest-term supporter of my Imax film. Without his help, trust and friendship, I never could have made this Imax film.

To be clear, Josh is not in charge of my funding, and neither was VORTEX2. We had applied for a federal grant to finish the film, and Josh and other scientists involved in V2 were strong advocates in our getting the grant. Josh even helped us write it in his own free time, which was incredibly generous. When the TIV was involved in the irresponsible driving incident on May 19, VORTEX2 took a lot of grief for it when it was completely unrelated to them. Because the TIV was filming V2, people assume we were officially working together, which we were not; we were just filming their activities. The grant became in jeopardy not because of Josh or V2 but because the people deciding whether or not to give us the grant were rightly worried about our tactics in delivering this footage. Josh at the time suggested we take the TIV out of the field to help save the grant, not to order us around, but to save my butt. This was Josh’s suggestion as my friend and supporter of my film, not as a representative of V2 or anyone else.

I decided to keep the TIV in the field, but I didn’t want to risk losing my grant or drag V2 into anymore potential drama caused by our team. So my Imax film’s production company, the representatives of the grant we had applied and myself decided to stay at least 75 miles away from V2 while chasing in the TIV for the remainder of the year. V2 didn’t mandate this, Josh Wurman didn’t mandate this, and it was between the granters and us.

Josh helped me out when he could, calling me to let me know where V2 was setting up for the day so that the TIV team could avoid that area. My frustration was with myself and my team for getting into this situation, not at Josh or V2. But at times I took it out on them, which I truly regret. Josh was put in the impossible situation of helping us out of the mess we had made, and in doing so, vilified by my reactions. I was so physically, emotionally and mentally exhausted by the loss of a close friend, being under the gun to finish this film and dealing with the fallout of my team’s driving on May 19th that I said things that in hindsight were exaggerated. I could kick myself for saying anything that implied that the scientists or V2 were the cause of my problems. They weren’t.

I truly believe in the V2 mission and I am finishing an Imax film that shows their passion and commitment to the work they did over the last two years. It sickens me to see them blamed for anything that has to do with me. I really appreciate that there’s so much support for my film, it means the world to me, but the fact that V2 got sucked up into this drama they didn’t seek out or deserve is not right. They don’t deserve to be criticized.

Gekkenhuis zo. Men had het extra vergroten van spanningen en tegenstellingen beter achterwege gelaten in de serie. Maar het zal met alle ´reality-tv´ van tegenwoordig wel niet meer genoeg zijn om ´gewoon´ de allerspectaculairste weersverschijnselen te laten zien. :?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 28 dec 2010, 12:59 

Volledig met je eens Hans!

Ik denk ook dat Sean zelf de aanstichter is van deze reakties, hij geeft dat ook zelf wel enigzins toe.
De populariteit van de serie trekt natuurlijk ook vreemde figuren aan die niet echt professioneel met de hobby omgaan.

Ben benieuwd wanneer de film te zien is hier, we hebben er heel wat jaartjes op moeten wachten.

Grts,
Peter

Profiel  

BerichtGeplaatst: 01 feb 2011, 21:31 

het is natuurlijk geheeeel overbodig en ten overvloede: maar vanavond start de 2010 serie dus op Discovery NL... Ondanks alle kritiek en wat je er ook van vindt; ik kijk toch maar weer. Een enkel mooi shot van een sc of tornado maakt een hele aflevering al weer de moeite vind ik. :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 apr 2011, 19:46 

Vorige week dinsdag 29/3 al een interessante 'andere' aflevering over de filmcrew en hun activiteiten en beleving, a.s. dinsdag vanaf 22:00 een twee uur durende aflevering 'the best storms of 2010'. Dat lijkt me nog de moeite waard.

Drpetje schreef:
Ben benieuwd wanneer de film te zien is hier, we hebben er heel wat jaartjes op moeten wachten.

Ach, ten overvloede want waarschijnlijk weet iedereen het al: vanaf 18 april in het Omniversum te Den Haag.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 apr 2011, 19:55 

Zullen we wat afspreken om te kijken in Den Haag?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 04 apr 2011, 11:33 

Hans Stans schreef:
Vorige week dinsdag 29/3 al een interessante 'andere' aflevering over de filmcrew en hun activiteiten en beleving, a.s. dinsdag vanaf 22:00 een twee uur durende aflevering 'the best storms of 2010'. Dat lijkt me nog de moeite waard.

Drpetje schreef:

Ach, ten overvloede want waarschijnlijk weet iedereen het al: vanaf 18 april in het Omniversum te Den Haag.

Er is al sneak preview te zien op 8/9/15 en 16 april, Ik ga naar de premiere 11 april waarbij ook Sean Casey aanwezig is

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur