Het is nu 19 jul 2018, 03:09

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 29 jan 2015, 22:55 

Geen chase of zo, gewoon wat taferelen gezien onderweg of vanuit mijn werk. In de ochtend zeer donkere luchten toen pittige winterse buien juist ten noorden (over het rivierengebied) langs trokken. Ik heb altijd extra aandacht voor buien met van die outflow wolkjes erlangs op - zijn vaak interessant. Meer contrast toen achter me de zon doorkwam:

Afbeelding

Dichterbij, heel donkere lucht met een duidelijke valstreep:

Afbeelding

Rond half vier een zware bui met windstoten, veel hagel en een nabij inslag te Den Bosch Paleiskwartier. Het geluid van de naderende hagel was indrukwekkend! De grootste van deze steentjes haalt nipt 20mm maar er waren grotere, maar die ik had ik net weggegooid toen ik op het geweldige idee kwam foto's te maken van de hagel. :s :-) Ter vergelijk: het eerste deel van m'n middelvinger is 24mm (of dat goed of slecht is weet ik niet :-) ).

Afbeelding

Afbeelding

Zowel de hagel als het dek > 20mm dus een Skywarn-melding ingediend.

Bij het wegtrekken een tuba-verdacht. Toen ik het ding voor het eerst opmerkte zat ie nog rechts van de zendmast en zag er langer, slanker en gladder uit. Maar ik had de cam in het magazijntje opgeborgen, die moest eerst gehaald ... Positie was aan de ZO kant van de neerslagvrije basis en dichtbij de neerslag. Ik denk daardoor en met de eerste waarneming in het hoofd zelf toch wel aan een funnel/tuba en heb vanavond toch maar alsnog een melding hiervoor ingediend.

Bijlage:
15012900_4157lr4780.jpg
15012900_4157lr4780.jpg [ 308.49 KiB | 4743 keer bekeken ]

De middagfoto's zijn niet geweldig maar ik was druk op het werk en het moest even snel tussendoor... :-(

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur