Hans Stans schreef:
Op o.a. nu.nl werd rond 20:30 doorgegeven dat het verwachtte (tot mijn irritatie wordt steevast "voorspeldde" gebruikt - meteorologen zijn geen waarzeggers!) noodweer zou uitblijven.
Het is allemaal begonnen bij MeteoConsult, die kwamen omstreeks 1700uur met een melding dat er van noodweer geen sprake meer zou zijn :
https://twitter.com/#!/MeteoConsult/sta ... 9396257793. Ik vind/vond dit een hele rare uitspraak, temeer omdat het WRF model waar ze in de ochtend mee kwamen een duidelijk beeld gaf van wat er nog zou komen rond 19u/20u. Als men de modellen goed had bekeken (WRF) dan hadden ze tot de conclusie gekomen dat het allemaal nog moest beginnen. Het WRF model zat er gewoon erg goed bij en ik denk dat vele onder ons dit kunnen beamen. Gelukkig heb ik het plaatje nog opgeslagen. Zie hieronder waarmee het model mee aan kwam zetten, gezien dat het WRF model ook de neerslag goed had in de middag was er geen reden tot twijfel aan het model.

Ik heb zelf Meteoconsult erg hoog zitten, maar na het lezen van de tweet zakte de moed mij in de schoenen. Probeer dan de mensen maar ervan te overtuigen dat het daadwerkelijk komt. Zelf heb ik het volgende op mijn eigen forum medegedeeld: "Dalijk bij Zuid-Holland ineens een rightmover". De cel splitte en inderdaad de belangrijkste cel trok alleen maar oostwaarts, of we werkelijk van een rightmover konden spreken ben ik niet van overtuigd. Ik heb heel wat tweets moeten versturen om mensen enigszins nog een beetje "hoop" te laten houden en ik ben vierkant tegen de beslissing van Meteoconsult ingegaan. Als ik iets schrijf blijf ik er ook altijd voor de volle 100% achterstaan. Het ergste vind ik nog dat de media alles weer verdraaid, zo werd er in een artikel wat over een mogelijke tornado cq downburst in Bakel geschreven het volgende: "Meteoconsult waarschuwde vanaf het einde van de middag voor onweer, hagel en zware windstoten. Met name het zuidoosten van de provincie zou overlast kunnen ervaren".
Persoonlijk kookte mijn bloed en heb ze daarover ook aangeschreven, helaas zonder tegen antwoord.