Het is nu 15 jul 2018, 20:53

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 okt 2007, 13:47 

Hans Nienhuis schreef:
Herman Harperink schreef:
Hans, ben jij hier mee bezig?

Herman

Stel je van mijn aandeel nog niet al te veel voor. :)

Momenteel ben ik bezig om deze spottertraining van de Duitse moodle te vertalen en enkele gegevens erin van toepassing te maken op Nederland. (geen slechter vertalen dan slechts letterlijk vertalen!) Ik weet echter niet of dat uiteindelijk een nuttige bijdrage zal blijken te zijn, want maar weinig mensen zullen er gebruik van maken.

Op termijn wil ik best eens wat meer vertaalwerk gaan doen (moodle-teksten en dergelijke), maar ik heb geen verstand van HTML, noch van PHP-achtige moodles. Hoe dat dus zal gaan lopen, moeten we maar zien nadat ik die spottertraining omgezet heb. Want de teksten in de moodle zelf zijn zoals eerder gezegd een tikkeltje lastiger dan deze spottertraining, dus in dat geval zou enige ondersteuning soms wel van pas komen, Frank. :wink:

Hans,

Geef me maar een seintje als ik moet ondersteunen!

Groet,
Frank

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 okt 2007, 13:48 
Site Admin

Hans Nienhuis schreef:
Momenteel ben ik bezig om deze spottertraining van de Duitse moodle te vertalen en enkele gegevens erin van toepassing te maken op Nederland. (geen slechter vertalen dan slechts letterlijk vertalen!) Ik weet echter niet of dat uiteindelijk een nuttige bijdrage zal blijken te zijn, want maar weinig mensen zullen er gebruik van maken.

Ik wil slechts weten wie wat doet. Die training zal veelvuldig gebruikt gaan worden, al dan niet als deel van de scholing. Dus ga er vooral mee door!

Momenteel heb ik een backup server klaar, probleem daarbij is alleen wel dat ik nu 2 webservers achter 1 router heb hangen en dat gaat niet. Bovendien ben ik erg druk met mijn werk en andere sores dus ik kan nu niet verder met de serverproblemen omdat de sites dan te lang offline gaan.

Ik zoek dus nog een vertaler voor de vragen van Moodle en ik zoek nog iemand die de main site wat opfleurt met een mooi jasje. Van Jeroen heb ik niets meer gehoord hierover en zelf heb ik er de tijd momenteel niet voor.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 okt 2007, 22:45 

de vragen van Moodle staan gewoon netjes in php/html pagina's? Zo ja, heb je een ftplink of wat of hoe waarvan ik ze vandaan kan plukken, kan ik thuis rustig stukje voor stukje gaan vertalen als dat nodig is.

Opfleuren van de mainsite is niet mijn ding, daarvoor heb ik te weinig phpkennis.. kan wel helemaal in html, maar ik weet niet of dat in deze tijd nog wenselijk is ;)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 okt 2007, 23:56 
Site Admin

Nee, die vragen staan in een database, via moodle. Ik kan wel even kijken of ik die vragen ergens als doc heb staan. Mocht dat lukken dan zet ik ze hier wel online.

Herman

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 okt 2007, 08:05 

Vertalen is wél mijn ding, maar moodle niet. Als de tekst in een documentje staat, dan kan ik er zo mee aan de slag.

Groet,
Frank

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 okt 2007, 20:23 

Hier ongeveer idem aan wat Frank zegt. Vertalen gaat wel, maar van moodles heb ik geen kennis. Nog een verschil, mijn Duits zal allicht niet helemaal zo goed wezen als dat van Frank... 8)

Of het desondanks goed genoeg is om hier als vertaler wat dingen te gaan doen, daarover oordelen liefhebbers straks zelf maar. :wink: De vertaling van de spottertraining zit nu op pagina 50 van 80. Ergens volgende week hoop ik 'm af te hebben.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 nov 2007, 23:47 
Site Admin

Server inmiddels online, tenminste, als je dit leest zit je op de server 3 meter boven waar ik nu zit te typen :-)
Ik zal er nog wel flink wat werk aan krijgen om de backupserver helemaal klaar te krijgen want ik heb nog 11 andere domeinen die moeten verhuizen maar ik zal pogen Moodle z.s.m. te installeren en vrij te schakelen. Dan kunnen we gaan beginnen met de invulling daar van.

Groet,
Busy Herman

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 nov 2007, 13:52 

Dat klinkt lang niet gek.
Als het een beetje meezit kunnen we (naast een werkend systeem) mogelijk ook een belangrijk onderdeel van de site klaarhebben voordat het volgende onweerseizoen losbarst. De winter biedt hopelijk genoeg tijd om het een en ander te kunnen vertalen.

Wat de spottertraining betreft: inderdaad al enige tijd gereed, maar zie daarvoor een bericht in gevraagd: gegevens over optreden tornado's in Nederland.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 nov 2007, 23:45 

Als er nog iets te vertalen is let me know!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 jan 2008, 22:40 
Site Admin

Inmiddels loopt de installatie van Moodle. Toch prettig, zo'n nieuw geinstalleerde up2date server.

Herman

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 jan 2008, 23:09 
Site Admin

En zie hier: http://www.skywarn.nl/scholing/index.php?lang=nl_utf8

Herman
Tijd voor een biertje :-)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur