Het is nu 25 apr 2018, 11:21

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 nov 2007, 13:21 

Het probleem is dat we het koude seizoen induiken. :?
Ook al zeggen ze van niet, het gebrek aan concrete voorbeelden van kleinschalige convectieve weersextremen buiten de deur zorgt er misschien wel voor dat men er in de Bilt 's winters minder vaart achter zet. Wanneer het jachtseizoen weer losgaat verandert dat hopenlijk wel, en liefst nog eerder.

'n Heel ander punt: in de spottertraining ontbreekt een voorbeeld van een overshooting top, terwijl deze in de tekst (terecht!) als een zeer belangrijke indicator voor de sterkte van de updraft wordt genoemd.
Dat moet dus beter kunnen.
Is er iemand die een foto van een overshooting top heeft liggen en die beschikbaar wil stellen voor de training? Zelf heb ik tot op heden geen eentje voor de lens gehad. :oops:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 nov 2007, 15:37 

Komende 15 december is er weer een landelijke bijeenkomst van de VWK.

Adrie Huiskamp zal er dan ook zijn om het tweede (of beter gezegd: het zuidelijke) deel van zijn Nieuw Zeeland-lezing te geven voor ieder VWK-lid dat het graag horen wil. En dat komt goed uit. Omdat ik nog immer graag de radarloop van het training effect in de vertaling wil verwerken en so wie so altijd naar de bijeenkomsten ga, kan ik Adrie meteen eens vragen hoe hij er zelf denkt over het gebruik van de loop.
Met het opleveren van de training wacht ik bij voorkeur even tot na de 15e december. Dan is een definitief ja of nee over de loop bekend, en in beide gevallen kan ik 'm dan opleveren.

Klein ander maartje: een afbeelding van een overshooting top heb ik helaas nog steeds niet. Bij dezen nog een keer dezelfde oproep.
Indien iemand nog een duidelijk exemplaar gefotografeerd heeft en deze beschikbaar wil stellen voor de spottertraining, zou ik daar zeer blij mee zijn. (bron zal worden vermeld.)

Verder moet ik even richting Herman bekennen dat ik het Skywarn-logo (tegen zijn wil in) uit zijn originele staat heb gehaald. :oops: Dat was nodig om het te kunnen gebruiken op zwarte achtergronden zoals die van de spottertraining.

Afbeelding

Hier een schermafdruk van één van de dia's. Zie de linker bovenhoek. Het aangepaste logootje is weliswaar geen parodie en behalve een witte omtrek en witte letters is er niets aan veranderd, maar laat ik het toch maar even melden.
Nu is er nog snel wat aan bij te schaven als dat nodig is. :)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 dec 2007, 13:22 

Buiten het chase-seizoen vragen om overshooting toppen is misschien wat overmoedig geweest.
Ik draai 'm wel zonder. :wink:

Hans Nienhuis schreef:
...so wie so altijd naar de bijeenkomsten ga, kan ik Adrie meteen eens vragen hoe hij er zelf denkt over het gebruik van de loop.
Met het opleveren van de training wacht ik bij voorkeur even tot na de 15e december. Dan is een definitief ja of nee over de loop bekend, en in beide gevallen kan ik 'm dan opleveren.

Zoals de bedoeling was heb ik Adrie even gesproken afgelopen zaterdag.
De loop van 4 augustus anderhalf jaar geleden is geen actuele informatie. Na een haarfijne uitleg van de toepassing van de radarloop leek het Adrie geen probleem om het ding te gebruiken, mits er duidelijk naar de bron (het KNMI) verwezen zou worden.
Dat laatste spreekt natuurlijk voor zich. :)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 dec 2007, 19:07 

Mooi dat het gelukt is! Zo, gooi de cursus maar online :wink: :P

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 dec 2007, 22:45 

Wilber Thus schreef:
Mooi dat het gelukt is! Zo, gooi de cursus maar online :wink: :P

Zou het met alle genoegen doen als er geen technisch probleempje was.
Het originele Duitstalige bestand was 12-komma-nogwat MB groot, en de Nederlandstalige bewerking is dat nog steeds. Dat is helaas enkele MB's te groot om als bijlage aan een e-mail te kunnen versturen. Een eindje comprimeren zit er niet meer in, want dan zou de kwaliteit van de foto's en de radarloop onder de maat terechtkomen, en dat willen we ook niet. :?

Ik zie twee oplossingen.
1. de training in tweeën hakken en hem in twee delen opsturen
2. Mega-upload.com.

Zelf denk ik sterk over het laatste omdat dit veel makkelijker werkt dan het splitten en weer aan elkaar lijmen van een Powerpointpresentatie.
Hoewel ik de uiteindelijke beslissing hierover graag aan de ontvanger (Herman Harperink zelf) overlaat, want die moet 'm natuurlijk wel makkelijk en probleemloos ontvangen en gebruiken zodra het ding de Holslootse modem uit is.

In ieder geval kan ie zonder meer aan de website gelinkt worden.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 dec 2007, 00:24 
Site Admin

Hans,

Ik stuur je een ftp-account.

Herman

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 jan 2008, 12:28 

:? Ik heb 'm verstuurd via de account, maar is dat bestand eigenlijk wel aangekomen? Ik hoor er niets meer van.
Geen nieuws goed nieuws?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 jan 2008, 12:47 
Site Admin

Ja, is aangekomen. Zodra de nieuwe server fatsoenlijk online is maak ik hem ook voor download beschikbaar.

Herman

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 jan 2008, 23:30 

Ik ben vol verwachting.
die dia ziet er al goed uit.
Ben benieuwd naar het geheel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 jan 2008, 23:57 

Dat de training nog steeds niet in de moodle staat heeft te maken met enkele technische problemen bij het hernieuwd opsturen.
De FTP pakt 'm niet goed op vanwege beperkingen en ook de kop koffie loopt moeilijk te doen.

Afbeelding

Als ik de zaak aankomende week nog niet opgestuurd krijg gaan we over op plan B: 'm op een CD'tje branden en gewoon ouderwets op de post richting Schüttorf.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 jan 2008, 00:08 
Site Admin

Nee, niets cd. Je woont op een halfuur afstand, ik kom het wel halen :-)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 feb 2008, 00:27 
Site Admin

Inmiddels staat ie online, met veel dank aan Hans die hier ongetwijfeld veel werk aan heeft gehad!
http://www.skywarn.nl/docs/Spottertraining_Nederlandstalige_versie.pps

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 feb 2008, 15:48 

Goed werk Hans! Heb even vluchtig eerste sheets bekeken en ziet er goed uit. Gezien de hoeveel heid pagina's heb je er een hele kluif aan gehad! Zag trouwens op de laatste sheet contact gegevens staan naar Duitse Skywarn, is dat de bedoeling?

Gr. Wilber. 8)

PS, zou website wel willen helpen onderhouden, heb echter geen sjoegel verstand van CMS, PHP :oops:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 feb 2008, 17:57 

Dank voor de complimenten. :oops: Volgende klus.

Dat ik de contactgegevens van Lars Lowinsky heb laten staan heeft ermee te maken dat hij de originele versie heeft geschreven, die uit Duitsland afkomstig is. Indien het jullie niet nodig lijkt om dat te laten staan kunnen we het altijd nog weghalen.

Wilber Thus schreef:
PS, zou website wel willen helpen onderhouden, heb echter geen sjoegel verstand van CMS, PHP

Dat probleem heb ik ook. Sterker nog, de vwk zit er ook mee. Er is veel te vaak een verschil tussen technische mensen en gemotiveerde mensen. :(
In het wie-doet-wat-topic kunnen we intekenen op wie welke taak (althans voorlopig) wil gaan doen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 feb 2008, 18:23 
Site Admin

Hans Nienhuis schreef:
Dat probleem heb ik ook. Sterker nog, de vwk zit er ook mee. Er is veel te vaak een verschil tussen technische mensen en gemotiveerde mensen.

Nee hoor, niet helemaal. Waar ik zelf keer op keer tegenaan loop is dat mijn technische kennis door de halve wereld wordt uitgebuit. Ten eerste snappen hele hordes mensen niet dat even dit en even dat vaak langer gaat duren dan men denkt, ten tweede zijn techneuten het wel een keer zat dat ze op ieder feestje of bijeenkomst de (computer) problemen van anderen over zich heenkrijgen en de smekende oogjes om er 'even' naar te kijken.

Ik ben dus best gemotiveerd maar de hoeveelheid werk die me op de nek komt is nu al meer dan ik aankan, ervanuitgaande dat ook een techneut ontspanning nodig heeft, een huishouding, een gezin ...

Volgens mij is het bij de vwk momenteel trouwens wel aardig afgedekt allemaal. Het zijn niet veel mensen maar een tijd geleden bleek tijdens een niet nader te omschrijven servercrisis wel dat dit kleine team techneuten slagvaardig en flexibel is. Ik maak me momenteel meer zorgen om Skywarn want daar hebben we alleen ikzelf als techneut, die ook nog vergelijkbare verantwoordelijkheden heeft bij Skywarn Deutschland en Skywarn Europa. Voor die laatste partij heb ik momenteel helemaal geen tijd .. :-)

Het onderhouden van servers, websites en de cruciale meldsystemen is veel werk, naast R&D die momenteel speelt. Bovendien gaan we dit jaar een heel nieuw systeem opzetten met lokatiebepaling, kaartpresentatie en regionalisering .. ik heb er nu al weinig zin in .. proest.

Tot zover de kijk in mijn eigen keuken,

Herman

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur