Het is nu 20 apr 2018, 11:48

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 01 apr 2013, 22:25 

Ferry schreef:
Hi Hans, ik zie bij het uitgebreide meldingen formulier dat je nog geen 2013 kunt kiezen. Even aanpassen dus :lol:

edit. Ook in het mobile devices formulier trouwens.

:( Oei, da's een ernstige fout! Het jaar werd wel in de db aangemaakt maar de cache werd daarbij niet gereset. Ik heb dat nu met de hand gedaan, en dit verhaal op de buglijst geplaatst. Met dank voor het testen/melden!

Was toevallig bezig met diverse kleine updates. Heb je melding meteen ook "passend" :wink: behandeld, zie: http://www.hsww.nl/skywarn_mcmeldingdet.asp?jrid=2012&id=94. Graag meldingsoort "testmelding" voor tests gebruiken, ik heb nu de communicatiemodule off-line i.v.m. de updates, anders was de melding Twitter op gegaan en per mail naar de afnemers. :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 02 apr 2013, 06:23 

Hans Stans schreef:
Ferry schreef:
Hi Hans, ik zie bij het uitgebreide meldingen formulier dat je nog geen 2013 kunt kiezen. Even aanpassen dus :lol:

edit. Ook in het mobile devices formulier trouwens.

:( Oei, da's een ernstige fout! Het jaar werd wel in de db aangemaakt maar de cache werd daarbij niet gereset. Ik heb dat nu met de hand gedaan, en dit verhaal op de buglijst geplaatst. Met dank voor het testen/melden!

Was toevallig bezig met diverse kleine updates. Heb je melding meteen ook "passend" :wink: behandeld, zie: http://www.hsww.nl/skywarn_mcmeldingdet.asp?jrid=2012&id=94. Graag meldingsoort "testmelding" voor tests gebruiken, ik heb nu de communicatiemodule off-line i.v.m. de updates, anders was de melding Twitter op gegaan en per mail naar de afnemers. :)

Ik had gekozen voor testmelding. Is dit niet goed doorgekomen?
Ook had ik voor zichtrichting wzw gekozen, maar die is blanko.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 02 apr 2013, 06:58 

Vreemd. Ik heb dat zojuist ook getest, en keuze Testmelding werkte goed. Het formulier is zo opgezet dat na een keuze voor een soort melding het form opnieuw wordt opgebouwd - zodoende overleeft de meldingsoortkeuze ook een refresh (F5). Zou je het a.u.b. nog eens willen testen? Je kan daarna in het overzicht direct zien of de melding toch geplaatst is (dwz niet als testmelding wordt gezien). Geef bij fout ook de gebruikte browser door en of je het standaard form of de mobiele versie gebruikt hebt.

Ik heb zelf nog een paar oude echte meldingen staan die ik zal invoeren als de comms-module weer compleet is. Dan zal ik alles nog eens goed checken, dus ook de trek- en zichtrichtingkeuzen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 12 mei 2013, 22:51 

Zo, eindelijk weer eens wat tijd gehad om eens flink te sleutelen en dus weer een update:

1. Koppeling Twitter en meldcentrale gereed. Volg Skywarn op Twitter: @SkywarnNL voor de Facebook-updates en actuele meldingen van gecertificeerde waarnemers. @Skywarnmeldingen voor alle meldingen die de meldcentrale ontvangt.
  2. De registratiepagina voor waarnemers is nu voorzien van een meerderjarigheidsverklaring en een disclaimer.
  3. De hele mailmodule is herzien. HTML-mails zijn nu mogelijk en ook is de indeling en adressering herzien omdat tot nu vrijwel alle mails in de spamfilters verdwenen ... Hopelijk gaat dat nu beter.
  4. Beheerders kunnen nu vanuit de meldcentrale een systeemcheck uitvoeren op de werking van de communicatiemodule.
  5. En verder nog een zestal bugs en kleinere wensjes opgelost/afgewerkt.

Onze langzaam maar gestaag groeiende database bevat nu 39 geregistreerde waarnemers en 40 meldingen met 40 aanvullingen en links.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 jun 2013, 22:38 

Er is weer een update:

1. Koppeling Twitter herzien i.v.m. wijziging Twitter-API.
  2. Registratie voor ontvangende organisaties is nu opengesteld! De betreffende pagina is voorzien van ballotage-mededeling en een disclaimer.
  3. Een aantal kleine tekstuele aanpassingen in het meldcentrum.
  4. En verder nog een zestal bugs en kleinere wensjes opgelost/afgewerkt.

Onze langzaam maar gestaag groeiende database bevat nu 40 geregistreerde waarnemers en 42 meldingen met 45 aanvullingen en links.[/quote]

Profiel  

BerichtGeplaatst: 21 sep 2013, 12:51 

Ondanks het toch magere onweersseizoen zijn er dit jaar tot nu toch 15 meldingen binnengekomen, evenveel als in 2012. Nu er meer en meer melding zijn ontkomen we er ook niet aan een aantal van de meldingen te beoordelen, er staan er momenteel 4 met de status "in onderzoek". Hiertoe zijn de volgende wijzigingen aangebracht in het meldcentrum:

1. Meldingen van beheerders worden niet meer weergegeven in het melding overzicht.
  2. Status "Niet bevestigd" wordt voortaan zowel op het overzicht als in de detailweergave in rood weergegeven.
  3. In de detailweergave is de status naar boven verhuisd direct onder het meldingvolgnummer.
  4. In de detailweergave wordt een melding van beheer alleen getoond aan ingelogde beheerders en indiener van de melding.

Actuele stand meldcentrum: er zijn momenteel 47 waarnemers, 59 meldingen met 61 aanvullingen en 1 ontvanger opgenomen in de database.

Laatst bijgewerkt door Hans Stans op 22 sep 2013, 08:35, in totaal 1 keer bewerkt.
oops: aantal aanvullingen gecorrigeerd

Profiel  

BerichtGeplaatst: 02 feb 2014, 22:52 

N.a.v. van de Skywarn meeting van afgelopen 26 januari is er een nieuwe versie van het document met de meldcriteria verschenen:

• De aanduidingen met T-schaal classificaties voor windkracht bij tornado's en windstoten werden nodeloos complex bevonden en zijn daarom verwijderd.
  • Bij de sectie voor hagel stond er al lang een foutje, de minimale dikte van een te melden gesloten hageldek moet zijn 2 i.p.v. 1 cm (en is daarmee in lijn met de criteria van het ESSL). Dit is nu aangepast.

Let er bij raadplegen altijd op de juiste versie te hebben, versienr 140201_1 moet staan in de voettekst, of download vanaf deze link: Skywarn NL: meldingscriteria

Actuele stand meldcentrum: er zijn momenteel 52 waarnemers, 80 meldingen met 74 aanvullingen en 2 ontvangers opgenomen in de database.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 04 feb 2014, 00:21 

Uitstekend Hans, ik zal een en ander z.s.m. in het Scholingscentrum aanpassen op deze wijzigingen.
Consistentie is immers onmisbaar.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 20 apr 2014, 20:48 

Zo! We zijn zover: de programmering de vernieuwde meldcentrale gaat beginnen! Er zal daarbij i.i.g. ook aandacht worden besteed aan een binnengekomen klacht, namelijk dat het best lastig is om de twee vijfcijferige codes (Spotter-ID en PIN) voor het doen van een melding te onthouden.

Actuele stand meldcentrum: er zijn momenteel 57 waarnemers, 90 meldingen met 77 aanvullingen en 3 ontvangers opgenomen in de database.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 jun 2014, 22:23 

Toch nog even een wijziging op de voorlopige website. N.a.v. meerdere ingekomen vragen over wat er nu precies met de meldingen gebeurd en wat hierbij het verschil is tussen klasse I en II waarnemers heb ik de teksten in "Hoe word ik waarnemer (spotter)?" en "Wat gebeurt er met mijn melding?" in Kennismaking Meldcentrum aangepast en :-) daarmee hopelijk verduidelijkt. Mocht het toch nog/weer vragen oproepen dan hoor ik dat graag.

Actuele stand meldcentrum: er zijn momenteel 64 waarnemers, 101 meldingen met 81 aanvullingen en 3 ontvangers opgenomen in de database.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 08 nov 2014, 22:18 

We moeten het nog even doen met de oude website, en i.v.m. de actuele wijzigingen in het meldproces (zie het nieuwbericht op http://www.skywarn.nl/forum/viewtopic.php?f=1&t=1128&p=6400#p6400) zijn daarop de volgende pagina's aangepast:
  • De meldformulieren;
  • De Visie en Missie op de home-pagina;
  • Pagina "Wat moet er wanneer gemeld worden?";
  • Pagina "Wat gebeurt verder met mijn melding?";
  • Pagina "Overzicht meldcentrum";
  • en het site-menu.

Actuele stand meldcentrum: er zijn momenteel 83 waarnemers, 136 meldingen met 113 aanvullingen opgenomen in de database.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 14 dec 2014, 15:17 

Het werk aan de nieuwe website en meldcentrale vordert gestaag! Maar ik ben even afgeweken van de planning, om recht te doen aan het ingekomen beeldmateriaal en de indieners ervan, na de oproep voor foto's voor het trainingsmateriaal is nu alvast

de Skywarn Beeldenbank

beschikbaar gekomen. Naar onderwerpen in de Beeldenbank kan en zal worden verwezen vanuit de website en de diverse trainingsmaterialen. Nog lang niet alle ingekomen en gebruikte beelden zijn opgenomen maar dat zal op korte termijn wel het geval zijn.

Actuele stand meldcentrum: er zijn momenteel 88 waarnemers, 142 meldingen met 113 aanvullingen opgenomen in de database.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 maart 2015, 21:18 

Getting there ... de nieuwe site en (vooral) nieuwe meldcentrale komen eraan. Nog even geduld oefenen!

Bijlage:
SkywarnMC3.png
SkywarnMC3.png [ 67.91 KiB | 11687 keer bekeken ]

Profiel  

BerichtGeplaatst: 29 maart 2015, 16:38 

Vandaag de nieuwe site on-line geplaatst en per mail de waarnemers op de hoogte gesteld, hierbij de mail want die bevat alle relevante info:

Beste Skywarn waarnemer,

Per direct is de nieuwe Skywarn website on-line gegaan en dat was hoogste tijd i.v.m. met alle uitwisselingen van meldingen en andere gegevens. Op een aantal (niet-kritische) onderdelen is de site nog niet helemaal af, de belangrijkste zijn:

• Uitleg over de werking van de nieuwe meldformulieren;*
• Uitleg over de verdere verwerking en verstrekking van de meldingen;
• Het meldformulier (vooral bedoeld) voor smartphones is deels nog niet vrijgegeven omdat e.e.a. nog niet voldoende getest is. Gebruik voor meldingen voorlopig dus het standaardformulier op http://www.skywarn.nl/swmcmelding1.php
• Op het Moodle-deel van het scholingscentrum kan nog niet worden ingelogd; dit staat nog geblokkeerd wegens lopende review van de vragen.

*Dit lijkt erger dan het is want we hebben nu ook oefenformulieren! Zie voor het standaardmodel http://www.skywarn.nl/swscmelding1.php

Volgend weekend zal de nieuwe site pas “openbaar” worden aangekondigd en het is natuurlijk de bedoeling dan de ontbrekende delen te hebben ingevuld of vernieuwd. Voor nu is het voor de waarnemers die al langer meedoen belangrijk te weten welke nieuwe links er zijn:

• Profielpagina http://www.skywarn.nl/swacprdata.php (je moet natuurlijk wel eerst aanmelden);
• Logingegevens opvragen: http://www.skywarn.nl/swacrqdata.php
• Standaard meldformulier http://www.skywarn.nl/swmcmelding1.php (hiervoor komt nog een vriendelijker adres beschikbaar).

De oude links zullen worden gewijzigd zodat ze nog een half jaar naar de nieuwe locaties zullen verwijzen.

Ik wens jullie veel plezier en succes met de nieuwe site. Het kan natuurlijk voorkomen dat er nog wat mis gaat of er andere opmerkingen zijn. Mail deze naar ondergetekende op hans.stans@skywarn.nl of (liever) plaats ze op het forum in topic “Voortgang nieuwe website/meldcentrum” op viewtopic.php?f=7&t=687 Meld bij optredende fouten welke browser je gebruikt en zo mogelijk wat je handelingen voorafgaand aan de foutmelding waren.

Later meer!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26 apr 2015, 10:00 

Als beloofd een paar meer mensvriendelijke URL's voor de nieuwe site:

http://www.skywarn.nl/melding.php - standaard meldformulier.

http://www.skywarn.nl/mobiel.php - mobiel meldformulier (nog steeds niet vrijgegeven, ben niet tevreden over presentatie en werkwijze stap2).

http://www.skywarn.nl/profiel.php - je waarnemerprofiel aanpassen.

In alle gevallen geldt natuurlijk dat er ingelogd moet worden om verder te kunnen. :-)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur