Het is nu 19 jun 2018, 00:08

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Meldsysteem ...
BerichtGeplaatst: 21 jun 2007, 09:38 
Site Admin

Om net als in Duitsland een meldsysteem op te zetten zoek ik het volgende:

- Iemand die een Engelstalige Windows 2000/XP machine kan beheren.
Dit, indien mogelijk, inclusief het thuis hebben staan van die computer, aangesloten op het telefoonnet middels ISDN. Een 24x7 internetverbinding is ook een must.

- Iemand die voldoende verstand van Linux (Debian) heeft om een mailserver (mailman, postfix) op te zetten voor het meldingssysteem op een colocated server.

- Een programmeur om te helpen met het bouwen van een geheel nieuw meldingssysteem. Specifiek moet gedacht worden aan het ontvangen van een telefoon'gesprek' op een pc en het omzetten van DTMF signalen naar text welke via email, maar ook op andere manieren, doorgestuurd moet worden.

Wie o wie kan hier helpen?

Groet,

Herman

Update 25-06-2007:
- ISDN modem is onderweg
- Extra telefoonnummer voor mijn centrale is aangevraagd

Update 29-06-2007:
- Telefoonnummer is ingericht (ik geef het nummer later bekend)
- Server wordt vandaag geinstalleerd
- Telefoonnummer in Nederland voor de meldingen is: 074-2783731
- Server is klaar (voeding is ontploft maar ik had er nog een paar :-) )

Update 01-07-2007:
- Centrale is klaar. Morgen (maandag dus) gaat de server voor verder testen aan de ISDN-lijn! De eerste melding is overigens zojuist door mij in testomgeving ontvangen :-)

Update 02-07-2007:
- Centrale is getest klaar en online. Ik wacht nog op een softwarelicentie van een onderdeel van het systeem maar de komende 30 dagen kunnen we sowieso draaien. Die licentie is overigens al toegezegd dus dat krijg ik wel rond.

Laatst bijgewerkt door Herman Harperink op 03 jul 2007, 00:18, in totaal 8 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel: Zit in de ICT maar...
BerichtGeplaatst: 21 jun 2007, 23:16 

Hallo Herman,

ik zit in de ICT maar je vraagt nu net wat dingen waarmee ik je ook niet echt kan helpen vrees ik. Is een (aan te passen) DTMF meldsysteem niet ergens vandaan te halen uit een soortgelijke toepassing?

Als ik op en of andere wijze van dienst kan zijn graag, wellicht even per pers. bericht ofzo.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 jun 2007, 07:07 
Site Admin

Hallo Hans,

Zit je net zo vast aan windows als ik?
Het systeem zal echt gebouwd moeten worden. Ik gebruik nu wat standaard software voor de meldingen maar dat systeem is eigenlijk al obsolete en moet dit jaar vervangen worden.

Herman

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 jun 2007, 07:43 

Pfoe.. geen van allen gaat me lukken, ik zal rondom eens informeren :)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 jun 2007, 07:38 

idd Herman, doe veel met scripts, databases en websites, maar dan wel helemaal in 'Microsoft shops'... Maarre ik geef ook nog leiding aan een beheerafdeling, mogelijk kan ik vanuit die hoedanigheid ooit nog wat betekenen.

groet, Hans

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 jul 2007, 11:35 

Zoals via een andere weg al laten weten, ik kan misschien wel helpen bij het inrichten/opzetten van een e-mailsysteem onder Debian.

Ik draai op mijn vaste PC (deze) momenteel Mandriva Linux, idem op mijn laptop en op een andere server (alle drie postfix) en daarnaast beheer ik twee FreeBSD-machines (sendmail). Genoeg kennis aanwezig dus denk ik. Dus ik zou zeggen, als je mij kan zeggen welke eisen er aan deze mailserver zitten kan ik wel inschatten of het kan en of ik het kan.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 jul 2007, 13:04 
Site Admin

Hoi Ronald,

Ik ben samen met Richard aan de gang geweest met linux/postfix/vhcs/mailman. Mailman onder vhcs is een groot probleem en ik heb de moed wat dat aangaat voorlopig even opgegeven.

In vmware heb ik een en ander aan de praat gekregen, zonder vhcs. Die nieuwe opzet is dus om dan maar een mailserver op te zetten die alleen als listserver dient.

Afbeelding

De reden dat ik alles onder vhcs wou laten draaien is dat skywarn.nl gewoon aan de backbone hangt en dus veel sneller mail kan versturen dan wanneer dat via mijn dsl hier thuis gaat, zoals dat nu voor skywarn Duitsland is ingericht. Ik wil daar dus vanaf, om meerdere redenen.

Anyway, ik ga nu eerst een dedicated listserver hier thuis opzetten, die voor zowel Nederland als Duitsland de mails zal afhandelen. Als dat allemaal werkt ga ik in alle rust eens kijken naar een oplossing om de hele zwik onder vhcs te laten draaien.

En andere mogelijkheid is om van vhcs af te stappen maar dan moet de hele server van skywarn.nl opnieuw worden ingericht. Dat lijkt niet veel werk maar er draaien ook andere sites op die server dus ik ben daar al snel een week mee bezig. Dat ga ik dus ook eerst maar eens virtueel doen, als ik er de tijd voor vind.

Maar dank voor het meedenken, ik zal je in de toekomst zeker nog eens aanspreken. Mocht je onderwijl zelf wat ideeen hebben dan hoor ik dat natuurlijk graag.

Groet,

Herman

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 jul 2007, 16:18 
Site Admin

Zo dan :-)
http://skywarn.stormcenter.de/cgi-bin/mailman/listinfo/mailman

Nu nog uitpluizen hoe ik postfix op een andere poort krijg (25 is al bezet door mijn andere mailserver) en hoe ik mailman zo gek krijg dat niemand mag posten behalve de centrale.

Tips?

Herman

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 jul 2007, 08:20 

Herman Harperink schreef:
Nu nog uitpluizen hoe ik postfix op een andere poort krijg (25 is al bezet door mijn andere mailserver)

Hoi Herman,

Ik heb tegelijk maar even een kijkje genomen hier in het forum. En een antwoord op je vraag, indien je het nog niet had gevonden:

Om postfix op een andere poort te draaien, dien je de /etc/postfix/master.cf aan te passen.

wijzig regel
smtp inet n - - - - smtpd
in
#smtp inet n - - - - smtpd
en voeg daar onder
00 inet n - - - - smtpd
Vervang hier in 00 door de poortnummer waarop postfix dient te 'luisteren' en herstart postfix.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 jul 2007, 08:38 

en hoe ik mailman zo gek krijg dat niemand mag posten behalve de centrale.

HIER zou je wel wat aan kunnen hebben :wink: . Voor zover je het nog niet hebt weten te vinden.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 jul 2007, 21:54 
Site Admin

Eigenlijk werkt alles nu maar de centrale mag niet posten op de linux-doos.
Dit gaat een aardige dobber worden :-)

Herman

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 jul 2007, 21:55 
Site Admin

De centrale mag inmiddels posten maar de licentie is nog steeds niet binnen.
Als alles goed gaat heb ik morgen het systeem zoals ik het graag heb, online,

Wie schrijft er even een kort persberichtje?

Herman

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 jul 2007, 22:53 
Site Admin

De licentie is binnen.
Ik heb zojuist een testbericht verstuurd via de nieuwe server, dat leek goed te gaan.

Ik moet nog wat vertaalwerk doen en wat fijn-tuning. Ik hoop morgen helemaal om te kunnen naar het nieuwe systeem.

Herman

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 jul 2007, 09:51 

De licentie is binnen.
Ik heb zojuist een testbericht verstuurd via de nieuwe server, dat leek goed te gaan.

Ik moet nog wat vertaalwerk doen en wat fijn-tuning. Ik hoop morgen helemaal om te kunnen naar het nieuwe systeem.

Herman

Netjes Herman :)

Kort persberichtje:

Skywarn.nl meldcentrale online!

Met behulp van Skywarn is het de bedoeling dat de bevolking tijdig en op plaatselijke schaal voor noodweer gewaarschuwd wordt. Ook kunnen details over de aard en de hevigheid van het noodweer worden gegeven. Dit gebeurt met behulp van een netwerk van meteorologisch geschoolde, vrijwillige chasers en spotters.

De server voor het meldsysteem draait met ingang van vandaag. Dit betekend dat het vanaf vandaag mogelijk is als spotter een melding te doen, die per mail doorgestuurd wordt naar iedereen die zich aangemeld heeft op de mailinglist.

Aanmelden als spotter kan via het forum van http://www.skywarn.nl of mail naar herman.harperink apestaart skywarn.nl. Uitleg over hoe het werkt vind je hier. Aanmelden om de meldingen te ontvangen kan door een lege mail te sturen aan: skywarn-nederland-subscribe@skywarn.stormcenter.de.

Of bedoelde je een iets groter persberichtje voor degenen die nog niet weten waar het om draait?

Edit - iets toegevoegd over de bedoeling van Skywarn, met dank aan de vertaling van Alwin op WW. :)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 jul 2007, 11:04 

Zag dat je zelf al wat geschreven hebt, toppie :) Site is wel traag of ligt dat aan mij?

edit - in het bevestingsmailtje klik je op de link en dan kan je kiezen of je digest wilt ontvangen. Is dat alles in 1 mail en geen losse meldingen? Of is dat extra, dus alle losse meldingen + een mail aan het eind van de dag met alle meldingen. En zou er wat extra info daar naar toe kunnen komen op die bevestegingspagina, want ik denk dat veel mensen niet weten wat een digest is.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur