Het is nu 15 okt 2018, 20:46

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 jul 2007, 11:10 
Site Admin

Hoi Joralf,

Die digest gaat er helemaal uit, dus dat probleem is binnenkort over :-)

Af en toe is de site idd wat traag maar ik kom er maar niet achter wat dat is.
Er draaien meerdere domeinen op mijn server en ik denk dat er eentje teveel verkeer trekt. Dat los ik binnenkort ook wel op door dat domein te verhuizen naar een andere stek.

Herman

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 jul 2007, 19:07 

Herman Harperink schreef:
Ik ben samen met Richard aan de gang geweest met linux/postfix/vhcs/mailman. Mailman onder vhcs is een groot probleem en ik heb de moed wat dat aangaat voorlopig even opgegeven.
Ik dacht, da's een makkie even postfix installeren & configureren onder Debian, maar van mailman noch vhcs had ik in eerste gehoord. Zo leer je ook nog eens iets :wink: Ik weet nu in elk geval dat chvs een soort control panel is en mailman een mailing list manager.

Hoe zijn de e-mailstromen dan ongeveer? Iemand doet een melding en dit wordt via de mailing list verspreid naar iedereen die zich erop geabonneerd heeft? En waarom kunnen vhcs en mailman niet naast elkaar bestaan op de server waar skywarn.nl nu ook op draait? Het is leuk als het allemaal onder één gebruikersinterface, maar als vhcs er geen ondersteuning voor biedt wordt het al snel lastig zoals je hebt bemerkt. Toch zie ik dan nog zo één twee drie geen reden heel vhcs uit te bannen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 jul 2007, 22:07 
Site Admin

Het probleem zit in VHCS en de samenwerking met Mailman. Als ik bijvoorbeeld in VHCS een domein aanpas of toevoeg overschrijft deze main.cf van Postfix. En dan gaan alle instellingen van Mailman eraan en wordt deze op technisch vlak uitgeschakeld.

Ik heb dat ondervangen door een aparte server neer te zetten maar dat brengt ook extra kosten en moeite met zich mee die ik liever niet heb.

Anyway, het is nu even niet anders, het draait, en daar ging het me om.

Groet,
Herman

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 jul 2007, 12:33 

Herman Harperink schreef:
Het probleem zit in VHCS en de samenwerking met Mailman. Als ik bijvoorbeeld in VHCS een domein aanpas of toevoeg overschrijft deze main.cf van Postfix. En dan gaan alle instellingen van Mailman eraan en wordt deze op technisch vlak uitgeschakeld.

Ik heb dat ondervangen door een aparte server neer te zetten maar dat brengt ook extra kosten en moeite met zich mee die ik liever niet heb.
Mmm, ik dacht dat ik vanmorgen al een reactie had geschreven, maar die is blijkbaar niet geplaatst. Een samenvatting dan maar.

Ik zie alsnog wel mogelijkheden:

Ten eerste kun je periodiek (cron jobje) controleren wanneer main.cf wordt overschreven en met postconfig -e de Mailman specifieke configuratie weer activeren.

Ten tweede is vhcs natuurlijk niet voor niets open source ;) Ik heb de code van de laatste versie erbij gepakt en zie dat de engine in goed leesbaar Perl is geschreven. Toch zie ik zo snel geen code waarin main.cf wordt overschreven, dus welke versie van vhcs gebruik je?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 jul 2007, 13:52 
Site Admin

Ik gebruik de laatste versie, uiteraard.
Ik heb geen plannen het nu bestaande systeem weer te gaan verbouwen. Het draait goed.

In de 'oude' situatie liep alles via mijn windows server en gingen meldingen van Skywarn Duitsland er traag weg. het kon wel 3 uur duren voor alle mails de deur uit waren. Echter, het nieuwe systeem stuurt met gemak 1200 emails in 30 seconden weg (dat heb ik getest) dus hoef ik niet zonodig aan de backbone.

Herman

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur