Het is nu 23 apr 2018, 22:20

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Netbooks ...
BerichtGeplaatst: 16 dec 2009, 00:44 
Site Admin

Hoi,

Wegens een klein logistiek probleem (ja ja, ga het niet uitleggen) bezit ik tegenwoordig een netbook, en wel de NB200-10Z van Toshiba. En ik ben er dolgelukkig mee.

Het is een volwaardige laptop, maar niet voor gaming. Lekker klein. licht en de batterijen gaan zo'n 7-8 uur mee. Als ik de HDD door een SSD vervang is ie ook ideaal voor in de auto. Live radar op het dashboard!

Let wel op dat je bij de aankoop een NB200 met bluetooth koopt (er zijn verschillende versie's, alleen de 10Z heeft het volgens mij) zodat je dat ding kunt laten internetten via je telefoon.

Herman

Profiel  

Berichttitel: Re: Netbooks ...
BerichtGeplaatst: 31 dec 2009, 00:58 
Site Admin

Ervaringsbericht:

Het beestje spreekt inmiddels Ubuntu Linux en is windows vergeten. Draait als een tiet, als is het erg lastig om geluid en bluetooth onder Linux aan de praat te krijgen. Mij lukt het wel maar het is niets voor linubeten. Onder windows draaide het trouwens ook goed, maar ja, het blijft windows :-)

Herman

Profiel  

BerichtGeplaatst: 07 jan 2010, 21:48 

Mooi spul! Maakten we vorig jaar al in een topic (link») al kennis met deze apparaten, ook op dit gebied gaan de ontwikkelingen snel! Lijkt me ideaal met SSD en Linux vanwege op de opstarttijd met name. Heb je die op de Toshiba nog vergeleken toevallig (Win vs Linux)? Zit zelf eigenlijk wel aan Windows vast, als ik tenminste over m'n Camera Control software wil blijven beschikken tijdens chases (met die software kan ik via USB m'n Nikon's volledig aansturen en de images op de vaste schijf laten opslaan.)

Ik ben dus heel benieuwd naar ieders ervaringen met netbooks!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 21 feb 2010, 15:37 

Ik ben ook al ruim een jaar erg happy met mijn EEEPC 1000H.
Het 10 inch scherm is prima en natuurlijk de accu duur.
Ik draai nog wel XP ivm GRlevel3, delorme street atlas en voor thuis MS autoroute EU.
Idd ook Bluetooth met tethering via de iphone voor 3g(of edge/gprs) onderweg, perfect!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 15 jul 2010, 00:05 

ik heb ook de ASUS EEEPC1000H hij is ideaal voor t stormchasen

Profiel  

BerichtGeplaatst: 29 jul 2010, 13:19 

Ondergetekende doet 't net zo. :)
Netbooks zijn zo goedkoop dat ook een (niet al te duur levende) student er prima eentje kon betalen. Sinds mei heb ik een goedkoop Acertje en die overtreft alle verwachtingen. Zodoende heb ik in juni deze constructie in de auto lopen bouwen:

Bijlage:
Chasenetbook in houder.JPG
Chasenetbook in houder.JPG [ 56.34 KiB | 11813 keer bekeken ]

Vooral met het oog op het chaseseizoen heb ik het computertje in een uitneembare houder gezet die in het dashboardkastje kan staan. Dat is handiger dan los op schoot bij de bijrijder of op de bijrijdersstoel.
Op vakantie (voorgaande weken) bleek het echter ook een prima geslaagde constructie voor mijn broertje te zijn om muziek mee af te spelen via een dummycassette in de autoradio. Ik had immers al 220 volt 150 watt in de chasemobiel, en met een netbook dat maar 30 watt vreet werkte het allemaal uitstekend! :twisted:

Aangezien chaseseizoen 2010 voor mij persoonlijk de prullenbak in kan (na het missen van DE chaseweek dit jaar is het echte gevoel voor mij wel verdwenen :? ) hoop ik deze constructie dan maar in 2011 eens uit te proberen, maar dan met het mobiel pre-paid internet van de roze Duitse aanbieder erop, op zowel een Nederlands als een Duits stokkie.
(Naast de computer heb ik ook een stel veiligheidsbrillen, een batterijlader, een buitenthermometer en meer zulks in de chasemobiel gepropt. Ik maak t.z.t. wel een apart topicje hierover.)

Met die kleine computers is het wel opletten dat ze niet gejat worden. Zeker in een auto. Daar heb ik dan ook rekening mee gehouden. Tijdens de chase even de auto uit? Computer uit, die uitneembare houder vlot even achterin onder een jas gooien en het apparaatje zelf gewoon in je handbagagetas mee de MacDonalds in nemen, zodat niemand eraan zit.
Wat een gemak! :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 29 jul 2010, 20:08 

Nou Hans, dat heb jij erg goed voor elkaar! Dat ziet er behoorlijk professioneel uit en doet me denken aan topics zoals die bijvoorbeeld op Stormtrack wel eens lopen over inrichting van chase vehicles en alle apparatuur die daarbij aan bod komt.

Ik ben zelf nog niet verder gekomen dan het vastleggen van de fotospullen tijdens het rijden, juist omdat ik vrijwel altijd alleen chase is het voor mij nog steeds een wens om (bijna) voortdurend Internet te kunnen raadplegen. Uiteraard zit de telefoon wel in een houder, en ik heb ook netbook plannen (al was het alleen al omdat volledig ingerichte notebooks de nodige opstarttijd vergen). Verder zou ik ook een HD cam op het dashboard willen kunnen plaatsen om al rijdend zonder verdere bediening te kunnen filmen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 29 jul 2010, 21:23 

Iemand met handige vinger dus zo te zien! Helaas heb ik een paar linkerhanden, en daar begin ik niet zoveel mee :?
Iemand een oplossing voor een statief in de auto? Foto's maken in het donker is nog steeds niet te doen. Dat gemier met een statief in de wagen die je maar niet vast kunt zetten. :|

Profiel  

BerichtGeplaatst: 29 jul 2010, 21:45 

Wilber Thus schreef:
Iemand een oplossing voor een statief in de auto? Foto's maken in het donker is nog steeds niet te doen. Dat gemier met een statief in de wagen die je maar niet vast kunt zetten. :|

Zonder de verkoper te kunnen of willen aanraden (geen ervaring mee, geen prijzen bekend): http://www.marktnet.nl/Foto-video-Camera-statief-voor-auto-of-bestelwagen-5905991.htm#Zoom

Er is dus mooi spul te krijgen. Heb het zelf ook niet, maar ben ook zoekend...

grtz - Hans

Profiel  

BerichtGeplaatst: 31 jul 2010, 09:01 

Sjee, die chasers van tegenwoordig :lol: :wink:
Het lijkt er op dat de dagen van naked chasing definitief over zijn. Dat heeft ook z'n charme's :roll: , maar met apparatuur aan boord en zo ingericht, vergroot je je kansen wel...... Ziet er gelikt uit, Hans !

En dat gele ding, links van de labtop? Lijkt sterk op een NOAA WX-radio, maar dat zal toch niet?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 31 jul 2010, 09:09 

Menno van der Haven schreef:
En dat gele ding, links van de labtop? Lijkt sterk op een NOAA WX-radio, maar dat zal toch niet?

Zo te zien een GARMIN GPS. Duur apparaatje, vooral gebruikt voor wandelingen en vastleggen van waypoints (bijvoorbeeld bij flora en fauna onderzoeken) :wink:
Gebruik zelf een MEDION GOPAL als navigatie. Apparaat slaat ook de tracks zeer gedetailleerd op (incluus gereden snelheden, tijden, hoogte, etc...).
En het mobieltje (HTC Diamond2) fungeert hier als internet modem. Even inpluggen in de laptop en gaan met die banaan!. :lol:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 02 aug 2010, 21:30 

Helaas jongens, dat gele ding is géén GPS en ook géén WeatherRadio. :lol:
Het is gewoon een mobiele telefoon van het Amerikaanse merk Sonim, dat rugged phones maakt die onverwoestbaar zijn (waterdicht, oliebestendig, je kan ermee smijten en zelfs eroverheen rijden).

Afbeelding

Handig voor een chaser dus.
Niet alleen dat overigens, want mijn vorige telefoons zijn oveleden door olie, een enorme neodymiummagneet en de verdrinkingsdood in een lange zwembroek met zakken. Vandaar dat ik toen besloot zo'n onverwoestbare telefoon aan te schaffen. Ben er erg blij mee.

Enfin, naked chasing (mooie term Menno, die houden we erin :) ) heb ik in seizoen 2006, 2007, 2008 en ook het topseizoen van 2009 gedaan. Voor het internet was ik afhankelijk van de VVV's die na vijf uur dichtgingen, en in 2009 van een graflaptop en hopelijk onbeveiligde netwerken in woonwijken, en dat sterft snel uit.

Op zich heb ik niks tegen die manier van chasen. Ik heb het altijd zo gedaan.
Chasen was op het oog en met een beetje gevoel voor hoe je dacht dat het zich ging ontwikkelen als je van huis ging. Wonderwel ging dit vaak aardig goed.

...maar als je ziet hoeveel hoger je trefkans op iets moois is als je on demand bij de radar- satelliet- en bliksembeelden kan om te weten waar je heen moet, dan is het de moeite wel waard om voortaan iets meer vooorbereiding te treffen. Zeker omdat bijna alle anderen ook al de beschikking hebben tot dat soort middelen, dan kan ik lastig achterblijven en mezelf daardoor een veel lager bustgehalte ontzeggen. :)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur