Het is nu 16 okt 2018, 18:02

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 03 apr 2010, 08:49 

Net als bij Burger King gaat ook de McDonald's keten in 219 NL-vestigingen gratis internettoegang bieden via WiFi. Aangezien deze locaties toch al redelijk populair blijken onder de chasers (...) wel een aardig weetje. E.e.a. is ingegaan per 1 maart jl: http://www.mcdonalds.nl/wps/wcm/connect/mcd/mcdonalds/site+wide/pers/nieuws/persberichten/persberichten+2010/gratis+wi-fi+bij+mcdonalds+restaurants+in+nederland.

Als een laptop gebruikt wordt is er dat vaak een die ook voor het werk in gebruik is, veel software erop, relatief lange opstarttijd en door de grotere computerkracht vaak ook een minder lange accugebruiksduur* (dat verklaart ook waarom een 'netbook' eigenlijk beter chasegereedschap is). Een interessante ontwikkeling is nu om een speciale versie het Google Chrome OS te kunnen booten vanaf USB-stick. Dat start een stuk sneller op! E.e.a. is echter nog lang niet compatibel met alle laptops, er wordt nog druk aan gesleuteld. Maar toch een mogelijk interessante mogelijkheid voor de nabije toekomst. Wel zal naar verwachting alleen WiFi ondersteund worden, ik zie geen tekens van ondersteuning voor UMTS/HSDPA e.d. Zie voor meer info en een compatibility-overzicht http://chromeos.hexxeh.net/.

:) Voordat je het weet moet je wel naar de Mac zo....

*) edit, fout hersteld: had hier per ongeluk ook 'opstarttijd' staan... lekker misleidend. :?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 04 apr 2010, 15:06 

Je bent niet de enige die het was opgevallen dat de Mac tegenwoordig draadloos internet aanbiedt.
Ideaal is het wel als het tenminste goed werkt: enerzijds 100% chasevoedsel (het voordeel van de Mac is dat die milkshake overal in west-Europa even koud is en dat de patat overal hetzelfde smaakt), en anderzijds internet.
Even een kaart scoren met de Mac's in de omgeving erop en het chasen is dadelijk wederom een stuk makkelijker. :)

Hoewel netbooks misschien geschikter zijn om mee te chasen, is er ook nog een andere oplossing voor degene die niet zo'n ding heeft en daarom maar op chase gaat met zijn ouwe, vorige laptop uit 2003.

Afbeelding

Juist: een 12V-220V-omvormertje van 150 Watt, voldoende voor de meeste laptops. Zo'n dingetje heb je voor een euro of vijftig (en dus al snel slechts 1/8e van de prijs van een netbook), en de student in mij wordt daar een stuk gelukkiger van. :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 04 apr 2010, 16:08 

Ik heb zo'n ding idd ook (Belkin). Bij zwaar en/of lang notebookgebruik moet ik - althans bij m'n vorige auto - wel de motor laten lopen anders loop het ik risico de accu leeg te trekken. Maar is idd een handige en goede uitkomst bij een lege laptop-accu!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 20 apr 2010, 19:34 
Site Admin

McDonnalds food is geen food, maar dat terzijde :-)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 21 apr 2010, 13:48 

Zelf ga ik dit jaar met chase een pre-paid dongel van T-mobile gebruiken die ik ook nog kan gebruiken in Duitsland. Het maximale bedrag wat ik per dag kwijt ben is 4.50 euro. Dus dat is ook helemaal geen geld

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 apr 2010, 16:26 

@Jan

Waarom heb je voor T-Mobile gekozen en niet vodafone? Dit zijn de enige aanbieders van mobiel internet op je laptop momenteel. Ik heb beide vergeleken en Vodafone leek mij goedkoper. Vooral die optie waar je 25 MB voor 2,50 kunt kopen, als prepaid uiteraard, is goedkoper dan T-Mobile.

Maar nu nog geen beslissing gemaakt welke ik ga nemen voor het nieuwe chaseseizoen. Even dubben welke vd 2 ik ga nemen.

nb. Kun je die usb-modem van T-mobile ook in Duitsland gebruiken? Vodafone heeft dat geloof ik niet.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 apr 2010, 18:57 

Op de landelijke VWK-bijeenkomst van 17 april in De Bilt sprak ik Arthur Kappetijn nog. Die schijnt ook met een dongle van T-mobile te werken en hij was daar erg positief over. Het kost nauwelijks wat en in Duitsland werkt T-mobile ook. Echter wel wat duurder, maar dat is op te lossen door ook bij T-mobile Duitsland eentje te nemen, zei hij.
Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar het klinkt goed. In elk geval enigszins binnen het studentenbudget.

@Hans S: klopt, motor moet aan blijven of de computer moet uit.
Mijn exemplaar doet 150 Watt (precies genoeg voor een beetje doorsnee laptop), maar die trekt voor je er erg in hebt de accu leeg. Aangezien ik vorig jaar wel vaker een lege accu had (vanwege andere redenen, gewoon een antieke accu :oops: ) had ik altijd een 0.8 kWatt-noodaggregaatje in de auto staan, incluis acculader die erop aangesloten kon worden.

Die combinatie ziet er vreselijk lachwekkend uit op een parkeerterrein. Jeweetwel, motorkap open, acculader op de grond en twee meter verderop een benzine-agggregaatje dat tsjoek-tsjoek-tsjoek doet terwijl jij verveeld wat om je auto heen loopt. Maar het werkte wel als noodoplossing. :lol:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 apr 2010, 23:50 
Site Admin

Hans Stans schreef:
Ik heb zo'n ding idd ook (Belkin). Bij zwaar en/of lang notebookgebruik moet ik - althans bij m'n vorige auto - wel de motor laten lopen anders loop het ik risico de accu leeg te trekken. Maar is idd een handige en goede uitkomst bij een lege laptop-accu!

Een echte chaser heeft hiervoor een extra accu aan boord die alleen geladen wordt als de motor loopt (duh) en daarbuiten de stroomvoorziening voor de accesoires in stand houd. Kwestie van 1 relais en (mogelijk) een beveiligingsdiode.

Ik word trouwens doodziek van die roaming tarieven van telecom aanbieders. Als grensoverschrijdende arbeider zit ik altijd aan te hoge kosten, of ik nu een abbo in NL of in DE neem. Maar aangezien het in NL toch al lastig jagen is (het moet wél onweren he :-) ) denk ik er sterk over om een Duits abbo te nemen. Die is alleen helaas wel duurder dan in NL en ik moet nog zien of zo'n web'n walk stick het met Linux gaat doen.

Herman

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 mei 2010, 10:44 

Hans,

Moet je persee naar binnen of doet het dat ook op de parkeerplaats van de Mac?

Gr. Wilco

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 mei 2010, 11:57 

Wilco S. (Rotterdam) schreef:
Hans,

Moet je persee naar binnen of doet het dat ook op de parkeerplaats van de Mac?

Gr. Wilco

Nou, je kan gewoon gratis aan de slag, maar als je op het terras of binnen gaat zitten kan natuurlijk iemand verschijnen voor een bestelling, maar een kopje koffie kan er altijd wel vanaf. Zie voor wat ervaringen:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1400247

En inderdaad, kan je dichtbij genoeg staan met de auto dan kan je er gewoon gebruik van maken.

groet, Hans

Profiel  

BerichtGeplaatst: 21 mei 2010, 00:06 

en hoe zit t met laptops? en t wifi netwerk? want ze hebben t hier wel over mobile network..

-]www.extremeweather.nl[-<< nieuwe website

Profiel  

BerichtGeplaatst: 21 mei 2010, 16:01 
Site Admin

Hans Stans schreef:
En inderdaad, kan je dichtbij genoeg staan met de auto dan kan je er gewoon gebruik van maken.
groet, Hans

Ik gebruik op 'slechte' locatie's altijd een wifi-repeater. Vorig jaar zat ik op een camping met alleen wifi bij de receptie, maar omdat ik mijn repeatertje mee had kon ik als enige op 200 meter afstand vanuit de tent het internet op.

Herman

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 mei 2010, 09:05 

Ik hoorde gisteren op de radio (reclame) dat er bij volgens mij Texaco nu ook gratis draadloos internet is.
Weet iemand hier meer van, heb al geprobeerd te zoeken op internet maar kan niks vinden.
Als het zo is begint het voor ons wel steeds interessanter te vinden.

Gr Sven

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 mei 2010, 09:18 

GraphicNizor schreef:
en hoe zit t met laptops? en t wifi netwerk? want ze hebben t hier wel over mobile network..

Voor het Mcdonalds (e.a.) verhaal gaat om een WiFi netwerk, hetzelfde als op je draadloze netwerk thuis dus.

Met 'mobiel internet' wordt in de regel internet via een UMTS/HSDPA verbindng bedoeld (zie bv de NL Wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Umts)

grtz - Hans

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 mei 2010, 10:07 

Sven schreef:
Ik hoorde gisteren op de radio (reclame) dat er bij volgens mij Texaco nu ook gratis draadloos internet is.
Weet iemand hier meer van, heb al geprobeerd te zoeken op internet maar kan niks vinden.

Nou er zijn de nodige Texacostations met WiFi maar of dat gratis is of alleen beschikbaar is voor mensen die al een mobiel internet abo hebben weet ik niet en krijg ik idd ook niet achterhaald... Op de officele website van Texaco NL (http://www.gotexaco.nl) is i.i.g. niets hierover te vinden.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur