Het is nu 17 dec 2018, 20:49

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 18 feb 2011, 10:22 

Het seizoen komt er weer aan en ik dacht laat ik hier ook eens mijn project presenteren :D
Ik heb een aantal berichten onder elkaar gezet als 1 post.

Hallo Mensen!

Sinds herfst vorig jaar is er een nieuwe auto binnen de SW kring, omdat de oude zo versleten was en aan elke kant begon te piepen kraken en op het laatst zelfs niet meer remmen was het wel nodig voor een andere auto!

Het is een Volkswagen polo 1.2 TDI geworden! Belastingvrij en superzuinig! Dat is toch wat we willen als we gaan stormchasen? Veel chasen en weinig bij de pomp staan is altijd leuk! Een prettige bijkomstigheid voor de chasers is ook dat deze auto beschikt over airconditioning! We hoeven dus niet meer onze zwemkleding mee te nemen als we gaan chasen! Joepie! Natuurlijk gaat deze auto de alfa 146 vervangen als chase auto! Daarom zullen wij het komende tijd nog druk gaan krijgen het een en ander in en om te gaan bouwen. Zo komt er bijvoorbeeld een nieuw instrumentenrek op het dak, dit keer gaan we het niet zelf lassen met roestplekken nadien maar netjes een bagagerek aangeschaft dik in de lak! Enkele instrumenten die op dit rek gaan komen zijn:

- Vortex inspeed anemometer
- Temp, dauwpunt en vochtigheid meters (we bekijken de mogelijkheid deze in een sifon te maken voor een zo correct mogelijke meting)
- Boltek bliksemdetector antenne
- Antenne CB radio
- 3G externe antenne booster

Natuurlijk moet er binnen in de auto ook het een en ander aangepast/ingebouwd worden, dat ga ik later bespreken in dit topic. Alles wordt plug en play zodat we op de dag van de chase alles binnen 5 minuten kunnen inbouwen/aanpluggen, dat is helaas wel nodig tegenwoordig.

Uiteraard wordt de auto ook nog voorzien van bestickering ook hier kom ik later op terug!
Wanneer dit er allemaal op/aan zit is de polo omgetoverd tot THUNDERPOLO en READY TO RUMBLE!

Zo zijn jullie ook weer even op de hoogte van de laatste nieuwe ontwikkelingen, Na een succesvol 2010 hopen wij natuurlijk dat dit jaar weer zo goed (of zelfs beter) gaat uitpakken we zullen zien!

Afbeelding

Afbeelding

Langzaam maar zeker ;)

http://www.severeweather.nl/images/fbfiles/images/IMG_0296.jpg
Tekst ziet er enkel beetje raar uit op de foto, oja en de auto moet nog gewassen worden ;)

Gisteren begonnen aan het instrumenten rek voor boven op het dak. De basis is gewoon een bagagerek dat op dakdragers gemonteerd kan worden. Daarop heb ik 4 basisprofielen gemaakt waar alles aan bevestigd gaat worden. Alles staat vast met borgmoeren dus lostrillen gaat dat zeker niet! De pluvio meter heeft al een plekje gekregen, vandaag gaan we verder met de t/td/hum meter, de anemometer en de transmitter. Uiteraard komen er nog meer instrumenten op maar dat is voor latere zorg!

Hier nog wat fotos!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Kevin

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 feb 2011, 10:09 

Zo! Dat is een uitgebreide aanpak. Dit ga ik met plezier volgen. Op sommige dagen is het idd wel zo handig om windrichting, T en Td goed in de gaten te kunnen houden, maar hoe precies ga dit gebruiken? Uitlezen met een display en dan 'statisch' meten op plekken waar je stopt?

Heb zelf een 4WD chasemobiel, een hele opluchting na mijn vorige achterwielaangedreven BMW's waarmee ik menig keer maar moeilijk wegkwam als ik de auto tijdens zware neersag weer eens losjes in de berm of op een zand (modder) weg had neergezet.... Heb er eigenlijk geen aanpassingen aan gedaan, de auto heeft zelf een betrouwbare temp.meting en verder gebruik ik de GPS-kompasfunctie van m'n mobiel. Wel wil ik graag een video-cam op het dashboard kunnen zetten, moet daar binnenkort eens naar kijken.

Nou Kevin, veel succes met de verdere opbouw en keep us posted!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 feb 2011, 10:13 

Hallo Hans,

Uitlezing gebeurd inderdaad met een VP2 console, daarbij worden de gegevens ook vastgelegd en dat is wel fijn voor achteraf natuurlijk! Ook hebben we een gps logger aan boord zodat we achteraf de gegevens precies per locatie kunnen bekijken waar we geweest zijn.

p.s. is er al wat meer bekend over spotter/chaser examens van Skywarn Nederland? We zouden hier graag aan deelnemen.

Groetjes Kevin

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 feb 2011, 11:52 

Kbroeren schreef:
p.s. is er al wat meer bekend over spotter/chaser examens van Skywarn Nederland? We zouden hier graag aan deelnemen.

De oprichting van Skywarn NL (waarbij het nodige bij komt kijken, denk aan studiemateriaal, web, certificering, telefoonlijnen, meldcentrale, kosten) is tot nu toe een gevalletje 'slow but sure'... Ik hoop dat we a.s. maart een proefronde certificering kunnen doen met de leden van het werkgroepje en dan zou het inderdaad erg mooi zijn als we voor het seizoen losbarst al meer mensen kunnen certificeren! Ik maak notitie van je belangstelling en zal je (samen met de anderen die dit al aangaven) op de hoogte houden van voortgang.

vriendelijke groet, Hans

Laatst bijgewerkt door Hans Stans op 20 feb 2011, 18:03, in totaal 1 keer bewerkt.
:-) paar vette typo's weggehaald.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 20 feb 2011, 17:16 

Dank u hans! :)

Decals!

Bijlage:
IMG_0317.JPG.jpg
IMG_0317.JPG.jpg [ 92.67 KiB | 18947 keer bekeken ]

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: 02 maart 2011, 16:55 

Nieuwe crewshirts :)

Bijlage:
190260_145910532137761_100001564468455_298117_1620653_n.jpg
190260_145910532137761_100001564468455_298117_1620653_n.jpg [ 40.41 KiB | 18893 keer bekeken ]

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: 06 maart 2011, 11:26 

Mooi! Daar zijn jullie herkenbaar door, mocht ik jullie on the road zien in het komende seizoen dan kom ik zeker even 'meeten en greeten'. 8)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 17 maart 2011, 10:58 

Deze had ik op Facebook al gevolgd, niet wetend dat hier ook een topic loopt.
(Je moet in de winter toch eens vaker op Skywarn komen, Nienhuus. :x )

Enfin, ziet er goed uit. Vrij professioneel in elk geval.
Ik ben benieuwd naar de bevindingen met de boltek. :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 20 maart 2011, 10:10 

Weer nieuwe ontwikkelingen. Vandaag verder gegaan aan het instrumenten rek en de temp/hum sensor, bliksem antenne en pluviometer zijn nu klaar. In de komende tijd wordt er ook nog een anemometer gemonteerd en moet de transmitter/controller er nog opkomen.

Hierbij fotos tot nu toe!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: 06 apr 2011, 09:57 

Goeiemorgen zeg, jullie maken er beslist geen half werk van. :shock:
(goed okee, ik ben mijn Renault Kangoo ook aan het ophippen, maar dat gaat een beetje introverter dan bij jullie. Foto's van mijn kant volgen nog.)

Herkenbaar zijn jullie sowieso wel met zo'n boltek op het dak. :twisted:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 07 apr 2011, 12:13 

Houd je er wel rekening mee dat de boltek antenne niets ziet in de richting waar er metaal voor staat? Het is dan trouwens wel handig om te zorgen dat die blokkades dan precies richting NW, NO, ZO of ZW zitten, want daar is de antenne toch al nauwelijks gevoelig, zie het plaatje met een histogram van al mijn detecties.

Ik heb hem ooit op een auto gehad met magneetvoet, aan de randen van het dak zaten van de metalen bogen en de boltek detecteerde alleen recht voor en achter uit.

Toen ging het overigens van kwaad naar erger... omdat het niet werkte had ik hem van het dak gehaald en in de auto gezet. Op de laptop. Magneetvoet + Harde schijf = Daaaag Laptop.

Daniel

Bijlagen:
strikes.png
strikes.png [ 30.92 KiB | 18736 keer bekeken ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur