Victor schreef:
Ik ben overigens geen geavanceerd chaser met uitgebreide uitrusting aan board. Is het mogelijk om zonder tomtom en handsfree set ook mee te doen?
Volgens mij is alleen een gezonde blik op wat er om je heen gebeurt de minimale uitrusting

Zelf maak ik op kortere chases/stormspotting (dwz in m'n regio) eigenlijk amper gebruik meer van allerlei hi-tech. Een mobiele telefoon is wel een vereiste om eventuele melding snel te kunnen inbrengen.
Overigens is het zo dat mensen die vanuit eigen woonplaats of regio de zaak in de gaten houden beter bijdragen aan een gespreid netwerk van spotters dan een groepje chasers die wellicht allemaal naar eenzelfde buiencomplex op weg zijn...
Victor schreef:
En hoe zit het met deelname aan cursus e.d?
De cursus bestaat eigenlijk vooral uit zelfstudie van een aantal redelijk basaal te noemen zaken, zie de voorpagina van de site onder 'Skywarn School' en 'Skywarn Docs'. Het de bedoeling dat de spotters gecertificeerd worden na afname van een examen, als alles goed gaat wordt binnenkort daarmee proefgedraaid. Wellicht dat Herman nog wil aanvullen of opmerken hierover.
groet, Hans

Sir Chase-a-lot's tales of stormy weather:
www.hsww.nl» |
Extreemweer.nl»