EDIT maart/april 2012Skywarn NL start dit jaar verder door met als eerste prioriteit een goede groep waarnemers op te zetten en te werken aan het (verder inrichten van het) kenniscentrum en certificeringstraject(en).
Ik heb gisteravond een nieuwe versie van de nieuwe site/meldcentrale online gezet en ik heb daarbij meteen de eerste spotteraanmeldingen in de database verwerkt.

Er ontbreekt nog het nodige en i.v.m. met de hele nieuwe opzet wordt ook pijnlijk duidelijk hoeveel werk er nog aan de winkel is ook in het scholingscentrum en bestaande on-line documentatie. Het (nu nog) bestaan van zowel de nieuwe site als de oudere materialen op het web kan voor verwarring zorgen, waarvoor excuus. Acties zullen worden genomen om e.e.a. snel eenduidiger te maken.
Voor nu bezoek je
http://www.hsww.nl/skywarn.asp voor de nieuwe opzet en materialen. Nogmaals, daar ontbreekt ook nog wel wat maar het is vanaf nu wel mogelijk om je via die nieuwe site als waarnemer/spotter/chaser aan te melden: volg daarvoor keuze "Kennismaking Meldcentrum" in het menu links op de pagina.
We mochten inmiddels alweer nieuwe aanmeldingen ontvangen, waarvoor dank! Aan de reeds geregistreerde waarnemers, werkgroepleden en iedereen die hier op het forum al eens heeft aangegeven mee te willen doen: je kan en mag nu het formulier op de nieuwe site gebruiken (snelste manier om een spotter-id te verkrijgen) maar nodig is het niet, ik zal jullie allemaal nog benaderen voor registratie.
Over de verdere voortgang van de nieuwe site komt in deze sectie in apart topic waarop e.e.a. te volgen is , maar waarin natuurlijk ook vragen en opmerkingen kunnen worden geplaatst!
Met vriendelijke groet, Hans
Hieronder de oorspronkelijke tekst - die dus niet meer geldig is!Hallo,
Het meldingssysteem is bijna klaar, volgende week gaat ie online. Zullen we het vanaf nu gewoon 'centrale' noemen?
(EDIT: de centrale is online)
Voorlopig sta ik iedereen toe meldingen af te geven, maar wel onder een paar voorwaarden. Bovendien zijn er technische vereisten om te kunnen melden.
Allereerst: als je verschijnselen van extreem weer wilt melden dien je je aan de criteria te houden. Ze staan hier:
Richtlijnen voor het melden van extreem weerVerder kun je alleen melden met telefoons waarbij de centrale je nummer kan zien. Dat betekend tevens dat ik je telefoonnummer en naam moet invoeren in het systeem. Je naam (maar niet je nummer) verschijnen in de bestandsnaam die per email naar de ontvangers gaan. Hier moet je mee akkoord zijn. Als de centrale je nummer niet kan herkennen neemt de centrale de telefoon NIET aan.
Hoe werkt het eigenlijk?
Melden doe je volgens de richtlijnen en per telefoon. Je belt met
074-2783731, je krijgt een welkomsttekst te horen en vervolgens kun je je melding inspreken. Begin altijd met je NAAM en LOKATIE en spreek DUIDELIJK. Daarna kun je omschrijven wat je ziet. Je melding moet AKTUEEL zijn, meldingen die gaan over wat je 5 minuten geleden zag zijn niet relevant en niet welkom.
Je melding mag maximaal 1 minuut duren en let er op dat je na je melding de verbinding verbreekt.
Aanmelden om te mogen melden kun je per persoonlijk bericht via dit forum (ZET NIET JE NAAM EN NUMMER HIERONDER NEER) of via herman.harperink apestaart skywarn.nl . Vermeld je naam en telefoonnummer vanwaar je je meldingen doorgeeft. Op dit moment accepteer ik per persoon 1 telefoonnummer. later kunnen we dit uitbreiden naar max. 3 nummers.
Bovenal is belangrijk te weten dat iedere vorm van misbruik direkt wordt gestraft door uitsluiting van verdere deelname. Uitsluiting is definitief en wordt nooit meer opgeheven. Bedenk dat goed.
Last but not least: ik gebruik de telefoonnummers om de binnengekomen melding aan je naam te kunnen koppelen en voor niets anders. Persoonlijke gegevens worden nooit en te nimmer aan derden doorgegeven.
Vanaf volgende week kan iedereen die dat wil zich via skywarn.nl aanmelden om de meldingen te ontvangen.
Ik hoop op jullie medewerking!
Groet,
Herman
EDIT: We hebben momenteel 11 spotters